לראשונה בישראל: סדנא חדשנית בנושא שבץ מוחי אקוטי מטעם המרכז הרפואי שמיר,  בית הספר האקדמי לסיעוד שמיר ומגן דוד אדום.

היום נפתח בבית הספר האקדמי לסיעוד בשמיר קורס ייחודי המשלב  בין הקהילה (מגן דוד אדום)  לבין המרכז הרפואי  בשרשרת הטיפול במטופל עם חשד לשבץ מוחי אקוטי.

הקורס  הייחודי פותח על ידי צוות מרכז הסימולציות בביה"ס האקדמי לסיעוד, וצוותים  רפואיים וסיעודיים ממרכז רפואי שמיר:  מח' נוירולוגיה,  מח' רדיולוגיה פולשנית – צנתורי מח והמלר"ד  ובשיתוף מד"א, במטרה לשפר את איכות הטיפול במטופלים עם חשד לשבץ מוחי.

הקורס  כלל הרצאות של רופאים מומחי תוכן בתחום (נוירולוגים ,מצנתרי מח, מלר"ד ופראמדיק ממד"א) ותחנות תרגול של סימולציות רפואיות בשיתוף שחקנים מקצועיים.
את התחנות תרגול הנחו מומחי תוכן מקצועיים ממד"א ומשמיר.

בקורס השתתפו 14 אנשי צוות ממגן דוד אדום: חובשי רפואת חירום, משתלמות קורס קפ"מ שישתלבו בעבודה במד"א במרחב אילון ופארמדיקים.
וכן השתתפו 10 רופאים ואחיות  (נוירולוגיה, מלר"ד, ופנימית) משמיר.

ד"ר עידית סגל, ס. מנהלת המרכז הרפואי שמיר:
"אוכלוסיית הקשישים במדינת ישראל תכפיל את עצמה בשנים הקרובות ושבץ מוחי שכיח בקרבה יותר מכל  אוכלוסיה אחרת. השבץ הוא מחלה מורכבת וקשה עם משמעויות ארוכות טווח בתחום ההתמודדות האישית,  המשפחתית והחברתית, כאשר כל דקה עד לקבלת הטיפול  קריטית לגבי האבחנה.  אני מברכת על היוזמה, הביצוע ושיתוף הפעולה של כל הנוגעים בדבר על מנת שהקורס החשוב הזה יצא לדרך".

ד"ר רפי סטריגו, סמנכ"ל רפואה במגן דוד אדום : " בשעה טובה אנו יוצאים לדרך בקורס המתרגל את שרשרת ההישרדות של חולה הלוקה בשבץ מוחי, תוך התמקדות וחפיפה בין כל חוליות של שרשרת הטיפול עד לשלב האשפוז והשיקום.
אם נטמיע את עקרונות הטיפול בשבץ מוחי , ננהל את האירוע הבא בצורה מיטבית ונוציא את הבשורה לכל רחבי הארץ.
אנו עובדים עם כל בתי החולים בארץ, אך ברצוני להודות באופן אישי לנירה אברהם ולבית הספר האקדמי לסיעוד כאן בשמיר על החשיבה מחוץ לקופסא, היוזמה, ההתארגנות והראייה האנושית לאורך הפקת הקורס".

ד"ר אפרת דנינו, מנהלת בי"ס האקדמי לסיעוד שמיר:
" טיפול בשבץ מוחי אצל מטופל יוכתר בהצלחה רק אם נשמור על רצף טיפולי נכון.  אנו בבית הספר האקדמי לסיעוד שמנו לנו למטרה לראות את המטופל במרכז ולהכשיר את המטפלים הטובים ביותר בקהילה ובמרכזים הרפואיים. ייעדנו להכשיר כמה שיותר מטפלים ברצף טיפולי נכון עם הטמעה נכונה. זאת,  תוך חשיבה מחוץ לקופסא ויצירת קורסים חדשים המותאמים לחדשנות הטכנולוגית ובשפה משותפת  עם כל הגורמים הרלוונטים".

תודות לשותפים בפיתוח הקורס- מרכז רפואי שמיר: ד"ר לויטה רונן – מנהל המחלקה לנוירורדיולוגיה פולשנית (צנתורי מח), ד"ר שני קלמנוביץ -מומחית בנוירולוגיה ווסקולארית ומצנתרת מוח, מחלקה לנוירורדיולוגיה פולשנית, ד"ר קרן אמיתי- מומחית ברפואה דחופה מלר"ד, ד"ר נירה אברהם – מנהלת מרכז סה"ר ביהס האקדמי לסיעוד , מר סמיר אבולעיון- מרכז הקורס במרכז סה"ר, אהרון לודמן – אח מלר"ד, וממגן דוד אדום: ד"ר שפיר בוטנר- מנהל ביס לפראמדיקים, וחן ורמוס – סגן מנהל ביס לפרמדיקים.

צילום וקרדיט:
דוברות שמיר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *