התקנת מצלמות אבטחה במחיר שווה לכל נפש

בעבר, רק אנשים בעלי אחוזות רחבות ידיים ועסקים עשירים שנזקקו לכך כדוגמת צורפי זהב, סוחרי יהלומים וחלפני כספים השקיעו במערכות אבטחה משוכללות ומתקדמות מבחינה טכנולוגית, בשל העלות הגבוהה של התקנת מערכת מסוג זה. על אף שמצלמות אבטחה איכותיות עדיין אינן זולות, כיום עלותן בהחלט עשויה להיות אפשרית לכל בעל עסק מן השורה. 

סוגי מצלמות אבטחה

באופן כללי ישנם כיום שני סוגים עיקריים של מצלמות אבטחה – מצלמות אנלוגיות ומצלמות IP. המצלמות מן הסוג הראשון הן למעשה המצלמות הקיימות בשוק לא מעט שנים – מצלמות המחוברות בכבל רשת ישיר למחשב ומצלמות את אותה הזווית ממנה הן צופות על השטח המצולם ללא תנועה או שינוי. 

מצלמות מסוג IP הן מצלמות מתוחכמות יותר המופעלות בין היתר על ידי חיישנים מתקדמים וטכנולוגיית בינה מלאכותית, ובאפשרותן להתמקד על פנים ספציפיות של אנשים ולעקוב אחר תנועותיהם, לזהות תנועות חשודות ולהתריע ועוד ועוד. 

מחיר התקנת מצלמות אבטחה

התקנת מצלמות אבטחה, כאמור, לא חייבת להיות עסק יקר במידה קיצונית, המחיר הכולל עבור התקנת מצלמות אנלוגיות עשוי לעמוד על כ3,000-4,500 ₪, וכדאי לזכור שלכל הפחות עבור עסקים – מדובר בהוצאה מוכרת לצרכי מס. 

המחיר הנ"ל כולל, מלבד המצלמות ומכשיר הDVR לצורך הקלטת הצילומים וכמובן הכבלים המחברים את המערכת כולה – גם את התקנת המערכת, אך חשוב להבין שהמחיר עשוי להשתנות בהתאם לצרכי הבית או בית העסק. עלות מערכות מתקדמות כדוגמת מצלמות הIP שהוזכרו לעיל תהיה כמובן גבוהה יותר בעד 40% בערך, אך מטבע הדברים בתים פרטיים אינם נזקקים בהכרח למערכות מסוג זה, ודי יהיה במערכת אנלוגית פשוטה. 

פרמטרים רלוונטיים בבחירת מצלמות

לשם התקנת מצלמות, ראשית מומלץ בחום להזמין לבית או לעסק את הטכנאי המומחה לתחום כדי להעניק סקירה ראשונית על האופציות העומדות לרשותנו, ישנם מספר פרמטרים שונים שעשויים כאמור להשפיע משמעותית על סוג המערכת שתתאים לצרכינו, וממילא כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי להבין מה האופציות העומדות לרשותנו. 

בבחירת מצלמות, מתקין מקצועי יצביע על מספר פרמטרים שיסייעו לנו בקבלת ההחלטה. כך לדוגמא, ראשית יש לתת את הדעת על צרכי העסק או היקף הכיסוי עבור בית המגורים שלנו – האם אנחנו רוצים לנטר בעיקר את דלת הכניסה או גם את פנים החנות. לאחר מכן יש חשיבות רבה לסוג המצלמות שבוחרים ולמיקום ההתקנה שלהם, זווית צילום טובה עשויה לחסוך כסף רב שהיה נדרש להתקנת מצלמה נוספת רק כדי לכסות שטח שניתן היה לכסות עם מצלמה אחת.

 

כך או אחרת, לשם התקנת מצלמות אבטחה במחיר שווה לכל נפש חשוב להתייעץ תמיד עם איש מקצוע, חשוב לתת את הדעת בדיוק מהם הצרכים אותם אנחנו מנסים למלא וכמובן – מה התקציב העומד לרשותנו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *