דורון אוזן לרז קינסטליך: "תדאג שבטיולי בתי הספר יהיו מאבטחים חמושים"

לאור המצב הביטחוני המתוח, מציע דורון אוזן לרז קינסטליך, להורות על העסקת מאבטחים חמושים בטיולי בתי הספר בעיר. 

https://chat.whatsapp.com/G485Y74Hv9R9benqJejoqm

חבר מועצת העיר ראשון לציון ויו"ר ועדת הביקורת דורון אוזן מציע לראש העיר רז קינסטליך לדאוג שאת טיולי בתי הספר ילוו אך ורק מאבטחים חמושים.

ישיבת מועצת העיר

"משרד החינוך הנחה את מוסדות הלימוד לתגבור האבטחה, אך הורים לילדים, שאמורים לצאת לטיול שנתי בבית ספרם, הופתעו לגלות כי הנהלים לא מחייבים ליווי של מאבטח חמוש או מס' מאבטחים חמושים, על אף שהם מטיילים ו/או ישנים במקומות פתוחים" כתב אוזן בהצעתו: "במשרד החינוך מאשרים טיולים שבהם לנים באכסניות שבהן יש אבטחה. אני מציין כי בעקבות הפיגועים האחרונים הורים מודאגים פנו אלי והביעו את חששם האמיתי בנושא וכי הם לא מוכנים להשלים עם המצב ושוקלים לא לשלוח את ילדיהם לטיולים".

רז קינסטליך ודורון אוזן

"מבדיקה שעשיתי מצאתי כי משרד החינוך מאשר טיולים גם ללא מאבטחים, הדבר נעשה בתיאום של משרד החינוך המשטרה והעירייה אך לא דורש ליווי של מאבטח. מערכת החינוך מנסה להמשיך בשגרת החיים לצד המצב הביטחוני המתוח, וזו כוללת גם יציאה לטיולים מחוץ לבתי הספר וזה בסדר, אך לנו כרשות אסור לחסוך בביטחון התלמידים וצוותי ההוראה והמנהלה. כמו כן בהזדמנות זו אני מציין שוב בפניך כי עד היום לא דאגת להציב מאבטחים באשכולות גני הילדים ובבתי ספר ברחבי העיר ובדגש על אשכולות ומוסדות חינוך נוספים שנמצאים בלב אזורי בנייה לדוגמה-שכונת רקפות כאשר מפלס הלחץ והחשש של ההורים עולה בכל תקופת מתיחות ביטחונית וזאת למרות שהצעותיי בנושא הועלו למועצה ומשום מה אינכם מתקצבים ומסתפקים בסיורים מוגברים כמענה חליפי או בהוספת ברזנט מהחשש שיצלמו תלמידים-זה לא רציני!".

"על כן אני פונה אליך, מתוך הבנה לחששות של ההורים כי על העירייה לקבל החלטה ולדאוג למאבטחים בכל אותם טיולים בבתי הספר ולעדכן את ההורים, התלמידים, יו"ר ועדי הורים אין לי ספק שהדוברות יעשו עבודה טובה לאחר שתאשרו חשוב לציין שאני לא מדבר על טיולים קצרים או במקומות סגורים ששם ממילא יש אבטחה אלא מקומות מרוחקים ופתוחים, לראשון אין בעיה של כסף ויפה שעה אחת קודם".

https://chat.whatsapp.com/G485Y74Hv9R9benqJejoqm

ממשרד החינוך נמסר: "חוזר מנכ"ל טיולים מגדיר את מפתחות הליווי והאבטחה, ובכללם מספר הספציפי של המאבטחים והמלווים, בהתאם לאיזור שבו מתקיים הטיול.
כל טיול נבחן לגופו. הלשכה לתיאום טיולים עם אישור הטיול מוציאה הנחיה מספרית האם וכמה מאבטחים נדרשים". 

דוברת עיריית ראשון לציון מוריה מלכה לא מסרה תגובה

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *