עיריית ראשון לציון ערוכה למזג האוויר הסוער

עיריית ראשון לציון ערוכה למזג האוויר הסוער

_*אחרי הפוגה משמעותית בגשמים, מזג האוויר החורפי חוזר החל מהלילה והוא צפוי להימשך עד ליום רביעי. עיריית ראשון לציון נערכה במספר פעולות, ביניהן תגבור צוותים בשטח, ניקוי קולטנים ורכישה של משאבה מיוחדת שאמורה לסייע בכושר ספיגת הניקוז העירוני.

אחרי הפוגה משמעותית בגשמים ומזג אוויר יבש וחם מהרגיל, החורף חוזר. הלילה לאחר חצות (בין שני לשלישי) יחלו לרדת גשמים, כשבמהלך הבוקר של יום שלישי תחל התחזקות בגשמים והם יימשכו עד ליום רביעי, כשקיים חשש להצפות. ביום רביעי יתחזקו גם הרוחות בעיר והן צפויות להגיע ל-80 קמ"ש.

בעיריית ראשון לציון ובחברת המים העירונית "מניב ראשון" נערכו להתמודדות במספר צעדים שכוללים, בין היתר, ניקוי וסריקה של למעלה מ-15,000 קולטנים הפזורים לאורך 300 ק"מ צנרת ניקוז במטרה למנוע סתימות והצפות. נציין, כי בשנים האחרונות נרכשו מכסי ביוב מיוחדים המיוצרים בגרמניה ומופעלים בטכנולוגיית לחץ המרימה אותם בשעת הצורך, זאת על מנת למנוע הצפות ביוב ותאונות דרכים.

כמו כן, תוגברו צוותים בשטח ויעמוד קבלן ביובית וטרקטור למקרה הצורך, ונרכשו משאבה מיוחדת האמורה לסייע בכושר ספיגת הניקוז העירוני, וכלובי קולטנים המונעים הצטברות עלים ולכלוך בפתחי הניקוז.

בנוסף, צוותי כוננות של מינהל איכות הסביבה תוגברו לצורך ניקוי ופינוי קולטנים, לצד תגבור צוותי הגיזום והיערכות לתרחישי נפילת עצים בשל הרוחות הסוערות; והחל מהלילה יוצבו ניידות של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון באזורים שנחשבים לרגישים לגשמים, או כאלה שבשנים קודמות סבלו מהצפות.

פקחי החברה העירונית אף צוידו באמצעי הצלה, סירות וגלגלי הצלה, ציוד לפתיחת קולטנים וחליפות סערה, והם צופים בעשרות מצלמות המכוונות לצירים שבהם היו הצפות או שלוליות גדולות בעבר וערוכים להעניק מענה מהיר בכל מקרה של חילוץ לכודים, הצפות, קריסת ענפי עצים, חסימות כבישים ועוד.

נציין, כי במהלך השנה האחרונה בוצע תהליך מיפוי של אזורים רגישים בעת מזג אוויר גשום על בסיס מידע משנים קודמות. לצד המיפוי, נערכו תרגילים של כוחות ההצלה על מנת להיערך טוב יותר לאירועי גשם חזק במיוחד בפרק זמן קצר. במינהל איכות הסביבה ערוכים לכל תרחיש דוגמת קריסות עצים וכדומה, ומבצעים פעילות מניעתית בניקוי קולטנים, גיזום מאסיבי ועוד. מנהלי האגפים במינהל עברו הדרכות וריענון נהלים לקראת עונת החורף, כאשר הוגדרו משימות לעובדי העירייה ועובדי הקבלן לתגבור צוותי הכוננות לאירועים חריגים.

מנכ"ל העירייה, דורון מילברג: "אחרי הפוגה משמעותית בגשמים, החורף חוזר אלינו ואני מבקש מכל התושבות והתושבים לשמור על עצמם ולהיות זהירים. בעקבות שינויי האקלים חל בשנים האחרונות שינוי מהותי במופעי המשקעים במהלך השנה. משמעות הדבר היא כמויות גדולות מאוד של גשם בפרקי זמן קצרים יחסית. עם זאת, בכל התלוי בנו, עיריית ראשון לציון נערכה גם הפעם – כמו בפעמים הקודמות – למזג האוויר הסוער הצפוי ואנו פועלים בכל המישורים על מנת להבטיח את בטיחות התושבים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *