ראשון לציון: אלו"ט מקימה בית חדש לבוגרים עם אוטיזם בעיר

אלו"ט מקימה בית חדש לבוגרים עם אוטיזם בעיר ראשון לציון בסיוע עיריית ראשון לציון

 

המבנה, שיוקם בסמוך להוסטל 'בית השופט' הקיים בעיר כ-20 שנה, יהיה מחולק ל-3 מתחמי מגורים וייתן מענה בהמשך ל-24 דיירים בוגרים על הרצף האוטיסטי. ראש העירייה, רז קינסטליך: "כעיר שדוגלת בערבות הדדית ובדאגה לאחר, אנו מחויבים לייצר עבור בוגרים על הרצף האוטיסטי מענים בקהילה ולסייע להם גם בתחום הדיור. חשוב לנו שהצעירים והצעירות ישתלבו כאן בראשון לציון ויהיו חלק בלתי נפרד מהמארג החברתי המיוחד של העיר הזו".

עיריית ראשון לציון ואלו"ט, אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, ערכו היום (ג') טקס הנחת אבן פינה ל"בית לחיים" חדש בעיר. הבית, שייתן מענה לדיור מותאם עבור 24 צעירים עם אוטיזם בראשון לציון והסביבה, יוקם בשכונת ראשונים, בקרבת מבני ציבור, בהם בית ספר לחינוך מיוחד.

בניית הבית מתאפשרת הודות לעיריית ראשון לציון שהקצתה את הקרקע לטובת המטרה החשובה.

בטקס השתתפו ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך, היזם יוסי שיינפלד, יו"ר אלו"ט – עמוס שפירא, מנכ"ל אלו"ט – דדי עטאס, הורים ותושבי העיר. את הקהל ריגשו תלמידי בית הספר "שקמים" לחינוך מיוחד שלקחו חלק באירוע בתיפוף ובשירה.

ה"בתים לחיים" של אלו"ט פועלים על פי התפיסה ההוליסטית הרואה את האדם כשלם ומתייחסת לכלל צרכיו הנפשיים, הגופניים הקוגניטיביים והחברתיים. "בית לחיים" ממוקם לרוב לצד שכונת מגורים ומאפשר לחברי הבית אורח חיים דומה ככל האפשר לחיים במשפחה, תוך שיתוף עם הקהילה.

*ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך*: "כעיר שדוגלת בערבות הדדית ובדאגה לאחר, אנו מחויבים לייצר עבור בוגרים על הרצף האוטיסטי מענים בקהילה ולסייע להם גם בתחום הדיור. חשוב לנו שהצעירים והצעירות ישתלבו כאן בראשון לציון ויהיו חלק בלתי נפרד מהמארג החברתי המיוחד של העיר הזו".

"היום הוא יום מרגש עבורנו באלו"ט", הוסיף *מנכ"ל אלו"ט, דדי עטאס*. "המשמעות של הטקס היא ש-24 משפחות נוספות בראשון לציון והסביבה יכולות לנשום לרווחה ולדעת שהילדים שגידלו בחיק המשפחה ימשיכו להתגורר בבית שמהווה מסגרת משפחתית לכל דבר, בקרבת הקהילה והסביבה שהם כבר למדו להכיר ולאהוב. אנחנו גאים לתת לדיירי ה'בתים לחיים' את ההזדמנות לחיים מכובדים. הבתים לחיים מהווים עבורם בית קבע, בית לכל דבר שבו הם יכולים להרגיש משפחתיות, שייכות, להתקדם ולהתפתח – והכי חשוב להיות חלק מהמרקם החברתי שזה כל כך חשוב".

אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, מפעילה כ-30 מסגרות דיור ולימוד ותעסוקה בישראל, מצפון לדרום. המסגרות ממוקמות לרוב לצד / כחלק משכונות מגורים ומאפשרות לדיירי הבית, בוגרים על הרצף האוטיסטי, אורח חיים דומה ככל האפשר לחיים במשפחה, תוך שיתוף עם הקהילה. במסגרות אלו ניתן דגש על פיתוח מיומנויות חברתיות, כישורי חיים ושילוב בקהילה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *