אימון ראשון בסימולטור מצבי אסון לאנשי יחידת ״הסער״ של ראשון לציון.

אימון ראשון בסימולטור מצבי אסון לאנשי יחידת ״הסער״ של ראשון לציון.

עיריית ראשון לציון ממשיכה בבנין הכוח לשעת חרום ובהערכות למצבי אסון בשל אירוע מלחמתי, אסון טבע, או אירוע חרום תאונתי.
העירייה הקימה שש יחידות ״סער״ המתבססות על עשרות עובדי העירייה שבשעת חרום צבאית או באירוע אסון טבע הם אמונים לתת מענה ראשוני לחילוץ נפגעים מזירות הרס ואסון. אנשי היחידות עברו הכשרה של פיקוד העורף של צה״ל ובמהלך השנה וחצי האחרונים הם השתתפו סדרת תרגילים ואימוני חילוץ אשר בוצעו בעיר וגם במתקני פיקוד העורף של צה״ל. עתה הוחלט לקיים אימון דו יומי ראשון מסוגו ברשויות המקומיות. האימון מתבסס על מכולת אימון של חברת ״ אטלס״ אשר הוצבה במתחם אגף החרום של עיריית ראשון לציון. מחלצי יחידות ״הסער״ תירגלו מספר רב של תרחישי חילוץ ממתארי הרס שונים. בתנאי שטח מורכבים הכוללים רעידות אדמה משניים, תנאי מזג אוויר קשים ועוד.

״ מטרת האימון להגביר את רמת המוכנות על ידי העמקת הידע והמיומנות האישית והצוותית שלנו״- אומר אילן טביב מנהל אגף החרום בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון אשר הוביל את האימון השבוע.
במקביל השלימה החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי רכש ראשון ם בסדרה של הסכמי רכש של ציוד חילוץ וציוד חירום להתמודד עם מצבי אסון.
בסוף השבוע הגיעו שש עגלות חילוץ המכילות ציוד איתור וסריקה אלקטרוני בתוך הריסות, ציוד הידראולי לפינוי קירות קורסים, מכוללי חשמל, מסורים, מקדחים וכן סירות הצלה לחילוץ. כמו גם ציוד חילוץ אישי לכל איש צוות ביחידת ״הסער״העירוניות.
במקביל נרכשו אמצעים נוספים אשר הקליטה שלהם אמורה להתבצע בחודשים הקרובים.
״ בשארם אל שייח נפתחה השבוע ועידת האקלים הדנה בין היתר מתרחישי קיצון אשר עלולים להתרחש עלינו בשל משבר האקלים העולמי. אנחנו כרשות מחויבים להתכונן ולהערך באופן המיטבי לאותם תרחישי קיצון כשהמטרה המנחה אותנו היא אחת: ׳להציל חיי אדם׳״- אומרים בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *