האופוזיציה תוקפת על רכישת שמורת הטבע: "מדובר בתקדים מסוכן"

האופוזיציה תוקפת על רכישת שמורת הטבע גבעת האירוסים. דורון אוזן: "מדובר בתקדים מסוכן". אריה כהן: "מדוע ראש העיר טועה ומשחק בקופה הציבורית כאילו שהיא שלו, לקחת 25 מיליון לתושבים?". מסביבת ראש העיר מגיבים: איש דת ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה ברגע שהוא כבר לא סגן מקבל שכר". 

 

 

לאחר שהביא ראש העיר רז קינסטליך לאישור מועצת העיר את רכישת גבעת האירוסים, מבעלות פרטית בעלות של 25 מיליון שקל, נראה כי חברי האופוזיציה לא משלימים עם המהלך.

אוזן וקינסטליך

חבר המועצה ויו"ר ועדת ביקורת דורון אוזן: " שמורת טבע בתמורה לקניית קרקעות פרטיות חקלאיות ע״י העירייה ככל הנראה פי 10 מהשווי האמיתי – במיליוני שקלים, כאשר ידוע מראש לפי תוכנית המתאר שהמקום יהפוך לשמורת טבע בקרוב. אין שום היתכנות לפיתוח השטח הזה, לכן טענתי שלא הגיוני שהעיריה תוציא סכומים גבוהים מהשווי האמיתי שלהם. שוב בזבוז כספי ציבור ובנוסף תקדים נוסף קניית קרקעות פרטיות חקלאיות!

שמורת הטבע אירוסים צילום עיריית ראשון לציון

"ראשון לציון הפכה להיות המממנת של המדינה, זה התחיל במימון העתקה, טיהור ופינוי מטווח 24 חוף הים, וכעת רוכשים מבעלי קרקעות פרטיים אדמות! לאן עוד נגיע? לזה קוראים רגעים הסטוריים בהנהלה הנוכחית. אנו נמצאים בתקופה של טירוף מערכות וחוסר אחריות בקופה הציבורית. זו התנהלות לא בריאה ופזיזה וישנה תחושה שהכל מותר, זאת בהמשך למימון מעל 3 מיליארד ש״ח לפינוי מטווח 24 מהקופה הציבורית. נמשיך להלחם למען העיר. דורון אוזן".

רז קינסטליך ואריה כהן

גם חבר האופוזיציה הרב אריה כהן תוקף את מהלך הרכישה: "אני מתריע , אני מזהיר, כנראה שיש כאן מישהוא שהולך לגזור קופון שמן. תושבי ראשון לציון היקרים אין לי מילים על ההתנהלות השערוריתית של רז קינסטליך הילד הקטן שעומד בראש העיריה".

ישיבת מועצת העיר

"כל זה לאחר הטעות הטראגית של קניית האדמות שלנו (מתווך 24) מהצבא בכ 5 מיליארד שח שאנחנו והנכדים שלנו תושבי העיר נשלם דורות שלמים, הילד השקרן והרמאי הזה הביא במחטף למועצה האחרונה עוד עסקת נדל"ן תמוהה. הנדיב הלאומי החליט לעשות חסד עם בעלי הקרקע שלא שווה כלום ולשלם להם עשרות מליוני ש"ח! שמעתם !!??? על חשבונכם , המופרעים הללו הולכים לשלם עשרות מיליונים על שטחים חקלאיים ששווים מבחינה כלכלית אפס אחד גדול, ממש גמילות חסדים עם בעלי הקרקע, תושבים יקרים אני זועק וצועק בכל מקום, האנשים הללו שמנהלים את העיר הם אנשים מאד מסוכנים לעיר ולתושבים בואו ונעצור אותם בואו ונצעק ביחד 'נמאסתם' לכו הביתה תפסיקו לעשות בכספי הציבור כבשלכם. כתיבה וחתימה טובה".

דב צור צילום: עירייה

ראש העיר לשעבר דב צור התנגד אף הוא כזכור לתוכנית מטווח 24 ואף שיתף עצומה להצלת החוף: "כל משפחה בראשון תשלם למעלה מ-30000 ש"ח כדי לקבל דבר שהוא שלה, הבנתם ?? המאבק רק החל . אני אלחם כדי שראשון ותושביה יקבלו את החוף ושטחי העירייה בלי לשלם עליהם, כי זה שלנו!".

מקורב לדב צור הוסיף: " המאבק של צור על החוף הוא למען תושבי העיר, המאבק יהווה חלק נכבד בקמפיין של צור לראשות העיר והצלתה".

עיריית ראשון לציון
עיריית ראשון לציון.

העירייה כזכור פרסמה: " לאחר שהובהר לאחרונה כי אין אפשרות מעשית להפקעת השטח, ולאור העובדה כי המקום לא מטופח ולא נשמר, החליטו בעיריית ראשון לציון להרים את הכפפה ולרכוש את המתחם מתוך כוונה לפתח אותו ובעתיד להכריז עליו כשמורת טבע. מחיר הקרקע, שנמצאת כיום כאמור בבעלות פרטית, נקבע על ידי שמאית מטעם רשות הטבע והגנים ועומד על 25 מיליון ₪, כאשר 5 מיליון ₪ מתוכם ישולמו על ידי הקרן לשמירה על שטחים פתוחים. לפי הסיכום מול רשות מקרקעי ישראל, שאחראית על קרן זו, השמורה כולה תפותח על ידי עיריית ראשון לציון לטובת הציבור. גבעת האירוסים נמצאת בדרום העיר על הגבול עם נס ציונה. הגבעה היא אחת מגבעות הכורכר הבודדות שנותרו בגוש דן. בחורף ובאביב יש פריחה עשירה במקום, בעיקר של צמח אירוס הארגמן. מסביב לגבעה ישנם פרדסים ושדות חקלאיים. בתחילת החודש נחתם הסכם מול משרד הביטחון לפינוי מטווח 24, שבמסגרתו תגדל רצועת החוף של ראשון לציון פי שלושה. כמו כן, בימים אלה מושלם פינוי בסיס צריפין שעל שטחו עתידות להיבנות אלפי יחידות דיור חדשות.

חתימת הסכם מטווח 24 צילום משרד הבטחון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "גבעת האירוסים היא זיכרון ילדות אצל רבים שגדלו בראשון לציון ואחת משמורות הטבע הבודדות שנותרו באזור גוש דן. אני שמח שבעתיד אנחנו נייצר זיכרון ילדות אצל הדורות הבאים שיגדלו בעיר. הנזק הגדול שנגרם לגבעה נבע בעיקר מבעלות פרטית, והיום עשינו לכך סוף. העירייה תרכוש את המתחם ותטפח אותו, כך שהוא יהיה ראוי וישמש כשמורת טבע פתוחה לכולם. אנחנו ממשיכים להחזיר את השטחים הציבוריים לתושבים, לא עוד מכירת אתרים לשימור והיסטוריה ליזמים פרטיים, אנחנו נדאג שהשטחים העירוניים והציבוריים יוחזרו וישארו עבור הציבור״.

 

רז קינסטליך, צילום: תמר מצפי.

מקורב לראש העירייה התייחס לדברים ואמר: ״מצחיק שחבר המועצה בחר לסיים דבריו המשמיצים, המסיתים, המפלגים, והשקריים “בכתיבה וחתימה טובה״… צביעותו והתנהלותו הציבורית הפכה כבר להצגה משעשעת ועצובה עבורנו ועבור תושבי העיר. איש דת ששכח שדרך ארץ קדמה לתורה ברגע שהוא כבר לא סגן מקבל שכר.
יש כאלה שעסוקים בלפזר אמירות מביכות וחסרי שחר לעיתונות ויש מי שבוחר לעשות למען תושבות ותושבי העיר, לתקן עוולות שנעשו כאן לאורך השנים ולהחזיר את השטחים הציבוריים למען הדורות הבאים ובזה ראש העיר והנהלתו עסוקים״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *