מיזם אבטיח על גלגלים נערך בפעם השישית ברצף; ראש העירייה, רז קינסטליך: "עלינו לאפשר לכל התושבים ליהנות מהים"*

*מיזם אבטיח על גלגלים נערך בפעם השישית ברצף; ראש העירייה, רז קינסטליך: "עלינו לאפשר לכל התושבים ליהנות מהים"

_עיריית ראשון לציון קיימה אתמול (שני) את אירוע 'אבטיח על גלגלים' השנתי, במהלכו זכו אנשים עם מוגבלויות להיכנס לים בזכות עגלות ייחודיות, ונהנו מהפנינג בחוף תל יונה. בכל ימות השנה יש עגלות נכים בכל החופים, וכן שבילים סלולים עד לקו המים כאשר לאחרונה רק נוספו חניות נכים._

עיריית ראשון לציון ערכה אתמול (שני) הפנינג עבור אנשים עם מוגבלויות בחוף הים. מדובר במסורת רבת שנים, ופותחת את אירועי החופש הגדול. הילדים והבוגרים הנרגשים זכו להיכנס למים בזכות עגלות נכים ייחודיות המאפשרות לכל אדם עם מגבלת תנועה להיכנס למים. החוגגים אף נהנו מדוכנים, מוזיקה ואבטיחים. את האירוע הובילו מינהל קהילה – אגף נוער וצעירים, אגף שיקום נכויות במינהל לשילוב חברתי, אגף חופים, כנפיים של קרמבו, תנועת הנוער מכבי צעיר, פרלמנט הילדים והנוער ומרכז הנוער "גלים".

במהלך חודשי הקיץ מעסיקה עיריית ראשון לציון בני נוער במגוון תחומים, כאשר אחד מהם הוא עוזרי מציל בחוף הים. הנערים, שעברו הכשרה ייעודית, יוצבו במהלך הקיץ בחוף הנכים ויסייעו לאנשים עם מוגבלויות להיכנס לים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הים שייך לכולנו, והתפקיד שלנו הוא לאפשר לתושבים עם מוגבלות ליהנות מהים בדיוק כמו כל התושבים. המיזם הזה מרגש אותי במיוחד – לראות את האושר על פניהם של הילדים שווה את הכל. עיריית ראשון לציון פועלת לכל אורך השנה למען אנשים עם מוגבלויות בהנגשה ועזרה בכל תחומי החיים".

עידן מזרחי, משנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים: "אני גאה להוביל מזה כשמונה וחצי שנים את פרויקט 'חוף שווה לכולם', במסגרתו עשינו מהפכת ענק בהנגשת חוף הים. ראשון לציון התברכה ברצועת חוף מהיפות בארץ, ואני שמח שאנחנו גם דאגנו להנגיש את החוף עבור מי שזקוק לכך. השמחה של פניהם של הילדים באירוע אמרה את הכל. אמשיך לפעול כדי להשאיר את החוף שלנו לחוף המונגש ביותר בישראל. המשך קיץ מהנה לכל התושבים הנפלאים שלנו".

מוטי עג'מי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק רווחה, מסר: "הרצון שלנו בעיריית ראשון לציון ובמינהל הרווחה – לפעול למען הנגשת השירותים והמרחב הציבורי לאוכלוסיות עם מוגבלות. כל תושב באשר הוא, צריך ליהנות ממגוון השירותים העירוניים שיש לעיר להציע. דאגנו להנגשה עד למים, שבילים לציליות וגם לעגלות נכים ייעודיות ללא תשלום".

אפרת אברמוביץ', משנה לראש העירייה ומחזיקת תיק קהילה: "המיזם הזה כבר הפך למסורת, ואני גאה שאנחנו בעיריית ראשון לציון מעניקים הזדמנות שווה לכולם ליהנות מרצועת החוף היפה שלנו. זה חלק קטן מהאירועים שאנחנו עושים עבור הקהילה בראשון לציון במהלך חודשי הקיץ, ואני מזמינה את התושבים לקחת בהם חלק".

עיריית ראשון לציון פועלת על מנת להנגיש את חוף הים לכולם במשך כל ימות השנה. אנשים עם מוגבלויות יכולים להיכנס עם כסא הגלגלים או עם העגלות הייעודיות עד למים בזכות שביל סלול, וכן יכולים ליהנות מצל בעקבות בניית ציליות בחוף. כמו כן, בכל תחנות ההצלה יש עגלות לאנשים עם מוגבלות תנועה שניתן להשתמש בהן בחינם, וזאת בנוסף לעגלות הנגשה ימיות שנמצאות אצל המצילים בחופים. בנוסף לכך, בעירייה הגדילו את כמות חניות הנכים בחוף הים.

מיזם אבטיח על גלגלים נולד בעיריית ראשון לציון בעקבות מפגש משותף שנעשה עם הורים לילדים עם מוגבלות. אנשי המקצוע בעירייה שמעו את הצרכים ופיתחו את השירות בהתאם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *