קול המשפחות המתמודדות"  – תערוכה  חדשנית ובינלאומית  תוצג בגלריית העירייה

קול המשפחות המתמודדות"  – תערוכה  חדשנית ובינלאומית  תוצג בגלריית העירייה

פוטו-ווייס – תערוכה של צילומים וטקסטים של  בני משפחה של מתמודדי נפש

תוצג החל מהשבוע הקרוב בגלריית בנין עיריית ראשל"צ והיא פתוחה לציבור הרחב.

הפתיחה החגיגית תתקיים ביום שלישי, 14  ביוני בשעה 19:00 במעמד מר מוטי עג'מי , מ"מ וסגן ראש העיר,

מחזיק תיק הרווחה.

 

תערוכת "פוטו וייס", שתיפתח ותוצג החל מ14 ביוני בגלריית בנין עיריית ראשל"צ תציג את תוצרי צילומי משפחות מתמודדי נפש. מטרת התערוכה היא לאפשר כלי לשינוי ולהשמעת הקול באמצעות תמונות במקום שהמילים פחות משמעותיות  – חיבור בין עולמות הקול והתמונה ומאפשרת שיתוף החברה.

התערוכה מספקת הצצה לחייהם של משפחות מתמודדי נפש. הצילומים בתערוכה הן תוצרי טכניקת טיפול חדשה בתחום בריאות הנפש בשם פוטו וייס המאפשרת למשתתפים בה לתעד נושאים חשובים להם באמצעות צילום. כאשר העיסוק הוא בשלושה מעגלי תוכן: האישי, המשפחתי והקהילתי. התערוכה חוצה את גבולות העולם הפנימי של האדם מהעצמי לקהילה.

פוטו ווייס היא מתודולוגיה שבאמצעותה מספקים מצלמות למשתתפים מקבוצות מוחלשות או מודרות, כדי שיוכלו לתעד נושאים חשובים להם באמצעות השימוש בצילום. הטכניקה מציעה למשתתפים דרכים חדשות ורפלקטיביות לתפיסת העולם שסביבם וכן דרך לחקור את סביבתם לייצגה במטרה לפעול לשינוי, כחלק מפרקטיקה של העצמה אישית וחברתית

התערוכה היא תוצאה של סדנה  אשר הונחתה ע"י חמדה פרחי – מטפלת באמנות במרכז יה"ל חדרה ומנחת קבוצות פוטו-ווייס ויעל פלדמן – סטודנטית לעו"ס מסל שיקום. התערוכה הוצגה בכנסת , בכיכר הבימה ובכפר המכביה.

 עמותת איכות בשיקום מפעילה ארבעה מרכזי משפחות יה"ל ברחבי הארץ. המרכז הגדול מכולם הוא מרכז יה"ל ראשל"צ . שאר המרכזים ממוקמים בחדרה, כפר סבא ואשדוד. לכל מרכז שלוחה בעיר נוספת. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרדהמרכז שם דגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך השיקום, בעבודה משותפת ושיתופית הכוללת את המתמודד, המשפחה וגורמי הטיפול והשיקום, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש. בבסיס תפיסת מרכזי יה"ל, האמונה ביכולתה של המשפחה לבסס את חייה – לשקם את רצף החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה. למצוא חוסן, משמעות והגשמה. המרכז מספק סביבה מכבדת, זמינה ומחבקת לבני המשפחה ופועל תוך התחדשות, יצירתיות ושותפות בתהליכי שינוי והתפתחות במרחב הטיפול והשיקום הפסיכיאטרי.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *