איזי ג'ט תשלם מעל 18 אלף₪ לנוסעים שטיסתם ללונדון התעכבה ב- 20 שעות

בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה חייב את חברת הלואו קוסט הבריטית לשלם ל-3 משפחות ישראליות פיצויים של למעלה מ-18 אלף₪, בעקבות עיכוב בטיסה שנגרם לטענת החברה עקב תנאי מזג אוויר ומחסור בצוות הטיסה.

בכתב התביעה שהגישו הנוסעים בו הם דרשו לקבל מחברת התעופה פיצוי על עיכוב בטיסה טענו הם בין היתר, שהם רכשו כרטיסים לטיסה של איזי ג'ט שהייתה אמורה להמריא מתל אביב אל לונדון בשעה 20:25. אולם לטענתם ביום הטיסה הם הגיעו לשדה התעופה בן-גוריון, שם נמסר להם שהטיסה נדחתה והם נדרשו להמתין במשך שעות בשדה יחד עם ילדיהם, עד שנמסר להם שהטיסה נדחתה ליום שלמחרת, כשבפועל הטיסה המריאה רק בסמוך לשעה 16:00 למחרת ובאיחור של כ-20 שעות. 

מנגד טענה איזי ג'ט בין היתר כי הנוסעים אינם זכאים לקבל ממנה כל פיצוי, מכיוון שהעיכוב בטיסה נגרם בשל נסיבות שלא היו בשליטתה, מאחר והמטוס שהיה אמור להפעיל את טיסתם מתל אביב ללונדון התעכב מספר שעות קודם לכן בשדה התעופה בלוטון, בשל הגבלות שהוטלו על-ידי מגדל הפיקוח עקב תנאי מזג אוויר קשים ששררו באותו זמן בלונדון. בעקבות עיכוב זה, צוות הטיסה שהיה אמור לבצע את טיסת הנוסעים חרג משעות העבודה המותרות ולכן טיסתם נדחתה ליום שלמחרת: "ויודגש, חריגה משעות הטיסה המותרות והיעדר מתן מנוחה לצוות עלולה להוביל לטעויות קריטיות במהלך הטיסה ולסיכון בטיחותם של הנוסעים", כך טענה איזי ג'ט בכתב ההגנה שהגישה לבית המשפט.

במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט בין הנוסעים לבין איזי ג'ט, שב וטען נציג איזי ג'ט, כי מטוסם של הנוסעים התעכב בלונדון בגלל שצוות הטיסה חרג משעות עבודתו עקב תנאי מזג האוויר שגרמו לעיכוב בכל הטיסות באותו היום בלוטון, וכן הוסיף וטען כי לא ניתן להכין צוותי גיבוי חלופיים בכל הטיסות ובכל המקרים: "אי אפשר לעשות גיבוי מלא לכל הצוותים והמטוסים" כך טען נציג חברת התעופה. 

מנגד הציגו הנוסעים בפני בית המשפט – דו"ח של שדה התעופה בלוטון ממועד הטיסה, ממנו עלה לטענתם כי מרבית הטיסות באותו היום המריאו ונחתו במועד וכן טענו בין היתר, כי איזי ג'ט לא עשתה מה שהייתה צריכה לעשות כדי לצמצם את עיכוב הטיסה, ולא הייתה ערוכה מבעוד מועד עם צוות חלופי לטיסה.

הרשמת הבכירה אפרת רחלי מאירי מבית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה דנה בטענות הצדדים, ונתנה בהסכמתם פסק דין, במסגרתו חויבה איזי ג'ט לשלם לנוסעים פיצויים מכוח חוק טיבי בסך של כ- 18,500₪, לאחר שקבעה בין היתר, כי האחריות לעיכוב הטיסה חלה על חברת התעופה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *