קורס האקמו הראשון בישראל הסתיים בהצלחה

שמיר אסף הרופא:
קורס האקמו הראשון בישראל הסתיים בהצלחה!

קורס האקמו הראשון מסוגו בישראל, המיועד לצוותי רפואה (רופאים, אחיות ומפעילי מכונות לב ריאה) אשר שילב בתוכו ידע בתפעול המערכת וטיפול בחולים המחוברים לאקמו עם דגש על פיזיולוגיה של מערכת קרדיו-רספירטורית והצעות מעשיות בניהול המטופלים הסתיים בהצלחה במרכז הרפואי שמיר.

הקורס נמשך 3 ימים. ביומיים הראשונים הועברו הרצאות פרונטליות שלוו בהסבר והדגמה על מכשיר אקמו, ציוד והמכשור הנלווה לו וביום השלישי סימולציות בחדר ניתוח, במהלכה הודגמו שטיפת מערכת, החדרת הקנולות בניווט אולטרה סאונד, חיבור מכשיר דיאליזה למעגל האקמו, תפעול תקלות ומצבי חירום, הובלת חולה המחובר לאקמו ודה-קנולציה.

כזכור, אקמו הוא חמצון חוץ-גופי באמצעות ממברנה, המוכרת בראשי התיבות ECMO – Extracorporeal Membrane Oxygenation, שהיא טכנולוגיה רפואית המאפשרת לחמצן את דמו של מטופל באמצעות מיכשור מלאכותי. הטיפול בטכנולוגיה זו מיועד למטופלים הסובלים מכשל קיצוני אך הפיך בתפקוד ריאותיהם, הפוגע בחמצון הדם דרכן, על מנת לאפשר לריאותיהם לנוח ולהתאושש. הטיפול מסוגל גם לתמוך במטופלים הסובלים בנוסף לכך גם מכשל קיצוני והפיך בתפקוד הלב, כדי לאפשר גם ללב להתאושש.

במהלך השנתיים האחרונות , בתקופת גלי הקורונה, חוברו למעלה מ- 60 חולים לאקמו במחלקה לטיפול נמרץ כללי בשמיר, בראשותו של ד"ר אדי אלגייב, עם אחוזי הצלחה מהגבוהים בארץ.

בקורס השתתפו 17 איש ממספר בתי החולים בארץ: קפלן, שיבא, פוריה, נהריה, הכרמל, הילל יפה, ברזילי, מאיר ושמיר.

הקורס נוהל על ידי ד"ר אדי אלגייב והוקם בשיתוף פעולה ובתיאום עם ד"ר יגאל כסיף, יו"ר החברה הישראלית לאקמו וד"ר יריב סימן טוב משמיר (בתמונה) .

בתמונה : משתתפי הקורס ומארגניו.
קרדיט: דוברות שמיר

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *