שיתוף פעולה ייחודי בין ביה״ס מיתרים בראשון לציון ובין סגל מרצים במכללה למנהל: יעבירו סדנאות בחשיבה עיצובית וחשיבה יצירתית*

*שיתוף פעולה ייחודי בין ביה״ס מיתרים בראשון לציון ובין סגל מרצים במכללה למנהל: יעבירו סדנאות בחשיבה עיצובית וחשיבה יצירתית*

_סגל בכיר ברשות הדיקאן של בית הספר לעיצוב חדשנות מהמכללה למינהל החלו היום (רביעי) בסדרת מפגשים עם תלמידי כיתות ה'-ו' בבית הספר היסודי 'מיתרים' בראשון לציון. במסגרת הפרויקט יועברו סדנאות בחשיבה עיצובית וחשיבה יצירתית, כאשר בפרויקט הסיום התלמידים יקבלו אתגר ויצטרכו לפתור אותה בעזרת הכלים שלמדו. ראש העירייה, רז קינסטליך: "מעודדים את התלמידים שלנו לחופש יצירתי ופורץ דרך"._

*כשהאקדמיה נכנסת למערכת החינוך:* היום (רביעי) החל פרויקט מיוחד, במסגרתו סגל בכיר מבית הספר לעיצוב וחדשנות במכללה למינהל ירצו בפני תלמידי בית הספר היסודי 'מיתרים' בראשון לציון. במסגרת הפרויקט, שיימשך כחודשיים, התלמידים יזכו להרצאות בנושאי חדשנות ועיצוב וכן סדנאות בחשיבה יצירתית וחשיבה עיצובית, כאשר במסגרת פרויקט הסיום תוצג בפני התלמידים בעיה והם יצטרכו לפתור אותה בעזרת הכלים שרכשו.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "מערכת החינוך שלנו בעיר חדשנית ומגוונת, אנחנו מעודדים את התלמידים שלנו לחופש יצירתי ופורץ דרך וכך נולד שיתוף הפעולה המבורך עם המכללה למנהל. אני בטוח שהתלמידים יעשירו את הידע שלהם ויקבלו הצצה אל תוך העולם האקדמי כבר בשלב מוקדם בחייהם".

במסגרת הפרויקט יזכו הילדים להרצאות בנושאים שונים כמו אמנות הפרזנטציה, זיקוק רעיונות, מבוא לחשיבה יצירתית, מדריך לגידול רעיונות, הגשות תוצרים ועוד. במהלך השיעורים יועברו לתלמידים כלים וטכניקות מתודולוגיות אשר יפתחו את החשיבה מחוץ לקופסא, ויובילו אותם לרעיונות יצירתיים. השיעורים יוציאו את התלמידים מאזור הנוחות שלהם, יפתחו את החשיבה מחוץ לקופסא ויוכיחו שיש מספר דרכים לביצוע פעולה אחת.

היוזמה נולדה כאשר הורים בבית הספר היסודי 'מיתרים', אשר ממוקם מול המכללה למנהל, פנו אל בית הספר לעיצוב וחדשנות לביצוע שיתוף פעולה מסוג זה.

ד"ר גוין סאס, דיקאן בית הספר לעיצוב וחדשנות ומומחה עולמי בחשיבה יצירתית וחדשנות במכללה למינהל: "בתי הספר במתכונת הנוכחית לא יכולים ללמד את הכישורים שכל כך חיונים לילדים כמו יצירתיות וחדשנות, שיתוף הפעולה עם בית הספר 'מיתרים' בהובלתה של מנהלת בית הספר, לילך אייזן, מאפשרת לחשוף את הילדים לתהליך מרתק אשר יקנה להם כלים מעשיים לחשוב שונה ולפתח תפיסות שונות על מה שלכאורה כל כך ברור, מרצי בית הספר ואני נפעל להוציא אותם מהתבניות המוכרות ואזור הנוחות וכמובן לבלבל אותם. יצירתיות יכולה לפרוח רק במרחב שמעודד ומחבק כאוס, אנחנו שם. מדובר במיזם חשוב שיכול לשמש מודל לשיתופי פעולה קבועים של מערכת החינוך והאקדמיה המעשית".

ליאל אבן-זהר, מ״מ וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, הוסיפה: "חדשנות ויצירתיות הן העתיד של ילדינו, והפרויקט הוא נדבך נוסף שירכשו תלמידות ותלמידי העיר להעשרת ידע וכלים פרקטיים. אני מברכת את הנהלת בית הספר 'מיתרים' וועד ההורים על היזמות ועל שילוב הידיים עם המכללה למנהל ועם מנהל החינוך של ראשון לציון על מנת להוציא את הפרויקט לפועל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *