בית הספר היסודי ממ"ד "סיני" בראשון לציון זוכה בפרס חינוך ארצי לשנה"ל שת"ף

 

*בית הספר היסודי ממ"ד "סיני" בראשון לציון זוכה בפרס חינוך ארצי לשנה"ל שת"ף*

בשנה"ל תש"ף התקיים תהליך לבחירת מוסדות חינוך לפרס ארצי. התהליך כלל שלב מחוזי ושלב ארצי. בתום התהליך התקיימה ועדה ארצית עליונה לבחירת מוסדות החינוך המצטיינים לשנה"ל שת"ף. בשל משבר הקורונה לא התקיים השלב החגיגי של הענקת הפרס למוסדות החינוך וטרם התפרסמה ההודעה הרשמית על הזוכים בפרס החינוך הארצי עד כה. כאמור השבוע התפרסמו שמות הזוכים, בניהם, בית הספר היסודי ממ"ד "סיני" בראשון לציון.

המצוינות היא אחד הערכים המרכזיים והמובילים במחוז מרכז. מצוינות איננה מצב אלא תהליך. תהליך מתמיד של תביעה עצמית לשיפור, נחישות לחתור להשגת המטרות, מתוך אמונה ביכולת להשיגן. פרס החינוך הארצי/ מחוזי הוא אות כבוד למוסדות החינוך השוזרים עשייה חינוכית עם איכות ומצוינות, יום יום ושעה שעה, הלכה למעשה ובשטח.

*מנהלת המחוז, הגב' ורדה אופיר: ״אני גאה ומברכת את מנהלת בית הספר, הצוות החינוכי והמנהלי, הרשות ומפקחי המחוז על הזכייה. בתי הספר שזכו להצטיינות בשנת תש"ף, עוד טרם התפרצות מגפת הקורונה, הוכיחו כי הצטיינותם אינה מאורע חד פעמי אלא דרך חיים, שגרת עבודה ושאיפה מתמידה להתקדמות וצמיחה. הם זכו על פועלם החינוכי במציאות ללא מגפה, אבל הראו עמידה והצלחה גם בתקופה מורכבת, במציאות משתנה ואתגרים חדשים.*

בתהליך המחוזי נטלו חלק חברי ועדת השיפוט, בראשותו של רמי בן גרא, יו"ר ועדת הפרס, שבחרו את המצטיינים על פי תבחינים שהועמדו לרשותם בזיקה לחוזר מנכ"ל בנושא פרסי חינוך. בעקבות ההמלצות שהתקבלו למחוז ביקרו חברי הועדה במוסדות החינוך, צפו וראיינו, ובתום התהליך התקבלו ההחלטות. מוסדות החינוך שנבחרו לקבל את פרס החינוך הוכיחו בין היתר תהליך מתמיד של דבקות במטרה ואמונה בדרך החינוך ועל כן הם משמשים דוגמא ומופת במחוז.

*רקע בית הספר יסודי ממ"ד "סיני" בראשון לציון:*
*מנהלת בית הספר: ענת דהן*

• ביה"ס חמ"ד סיני הוא בית ספר מדעי אקולוגי, המעניק לתלמידיו שילוב לימודים ייחודי של תורה, מדע וחינוך לערכים. תלמידי ביה"ס נחשפים ללימודים מעמיקים ומעשירים תורנית, במקביל ללימודי הכשרה מדעית ואקולוגית מתקדמת. כמו כן התלמידים מקבלים כלים מגוונים שיסייעו להם להתמודד עם אתגרי המחר ברוח ערכי הציונות הדתית.
• בית חינוך סיני מחנך לערכים ומוביל את תלמידיו להישגים לימודים במקצועות השונים, ובכך פותח להם אפיקים עתידים. בית הספר רואה עצמו ככוח מניע. ההנעה מביאה להנאת הבאים בשערי בית הספר.
• הצוות הבית ספרי מסור לתלמידיו ופועל מתוך אכפתיות ונשמה היתרה.
• הצוות הבית-ספרי מחנך ליוזמה ועשייה אשר תוביל לצמיחה אישית במידות ובדרך ארץ ומאמין ביכולת של כל אחד להגיע למיצוי יכולותיו.
• בבית הספר סביבה לימודית מגוונת: זירת למידה במרחבים הפנימיים של ביה"ס דוגמת קירות ודלתות מפעילים, ובניית סביבה לימודית תומכת הוראה ולמידה בתוך הכתות. זירת למידה חוץ כיתתית בתוך ביה"ס – גינה אקולוגית שנבנתה בחצר האחורית של ביה"ס ומשמשת הן להקניית ידע ומיומנות והן לרכישת כלים חברתיים והתנהגותיים. בית הספר מפעיל גם זירת למידה חוץ בית ספרית, במרחב העירוני בחי כייף , מוזיאון ראשון, בית זרובבל חביב ומניב, הבאים להעשיר את עולמם של התלמידים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *