בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון החלו לזהות את התופעה החוזרת מידי שנה לקראת חג הפורים של שימוש בנפצים על ידי בני נוער

בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון החלו לזהות את התופעה החוזרת מידי שנה לקראת חג הפורים של שימוש בנפצים על ידי בני נוער. במהלך השבוע אותר נער בן 14 על ידי צוות פקחי השיטור העירוני כשהוא מפעיל נפץ אסור בשימוש באחת השכונות בעיר.
בימים האחרונים ביצעו פקחי החברה לביטחון וסדר ציבורי של עיריית ראשון לציון פעילות באזורים בהם התקבלו דיווחים של אזרחים על שמיעת קולות נפץ של נפצים.
במקביל החליטו בחברה לביטחון לקיים פעולות הדרכה בבתי הספר בעיר ולהסביר לבני הנוער על הסכנות בשימוש בנפצים.
תופעת השימוש בנפצים הינה תופעה ארצית אשר מתחדשת מידי שנה כמה שבועות לפני חג פורים ומסתיימת מייד לאחריו.
בשנים האחרונות נעשה מאמץ מבצעי ומודיעיני של גופים שונים לסכל יבוא ושיווק נפצים מסוכנים. הפעילות הינה של המכס, משרד המסחר, משטרת ישראל. פקחי החברה העירונית לביטחון ראשון לציון מבצעים בימים האחרונים בדיקות בבתי עסק בעיר שלגביהם מתקיים חשד כי הם משווקים נפצים. במקביל ראש העיר רז קינסטליך ומנכ״ל החברה מוטי נחמני הנחו בימים האחרונים להגביר את פעילות האכיפה כלפי בני נוער המפעילים נפצים אסורים בשימוש.
״ מעבר לסכנה בשימוש בנפץ שהינו חומר נפץ לכל דבר. רעש הפיצוצים פוגע באופן קשה באוכלוסיות רבות בעיר ובכלל זה פגועי פוסט טראומה, הלומי קרב, אנשים מבוגרים, פעוטות ועוד. ההנחיה שמרגע שמתקבלת קריאה במוקד על רעש נפצים סירות המצלמות של העירייה ממקדת את המצלמות הקרובות למקום ובמקביל משוגרים צוותי פיקוח עירוני ושיטור עירוני למקום בניסיון לאתר את מפעילי הנפצים ולסכל הפעלות נוספות״ אומרים בחברה לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון.
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי אמר:
מדובר בתופעה מסוכנת שאנו מתייחסים אליה ברצינות רבה. חייבים לזכור שפיצוץ נפצים הוא בראש ובראשונה פעולה מסוכנת ביותר המעמידה את הנער או הנערה בסיכון גבוה. אנו קוראים להורים להזכיר זאת לילדיהם ולהדגיש בפניהם שעליהם להימנע מכך״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *