הזהב הלבן: גנב ממירים קטליטיים התרברב בפני פקח השיטור העירוני ראשון לציון ונעצר בחשד שעמד מאחורי גניבת עשרות ממירים קטלייטים.

הזהב הלבן: גנב ממירים קטליטיים התרברב בפני פקח השיטור העירוני ראשון לציון ונעצר בחשד שעמד מאחורי גניבת עשרות ממירים קטלייטים.
הבוקר העניק מוטי נחמני מנכ״ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון תעודות הוקרה לפקחים ולשוטר שהביאו למעצרו של החשוד.
גניבת ממירים קטליטיים מכלי רכב חונים הפכה למכת פשיעה עולמית. העובדה כי יש מחסור עולמי בכריית פלטינה שהוא המרכיב המרכזי בממיר הקטליטי ומצד שני דרישה הולכת וגוברת לתקני איכות סביבה המחייבים פליטה נמוכה של מזהמים מכלי רכב הובילה לייקור מחירים של הממיר הקטליטי. גנבי כלי הרכב בארץ ובעולם הבינו את הפוטנציאל של גניבת הממירים. הסיכון מבחינתם נמוך מאוד ביחס לרווח הגלום במעשה הגניבה. הגנב לא נדרש לפרוץ לתוך תא הנוסעים של כלי הרכב. גם לא לפתוח מכסה המנוע. הוא רק צריך להתכופף מתחת לכלי הרכב ולפרק את הממיר המותקן בצמוד לאגזוז. עבודה שמתבצעת בתוך שתיים עד שלוש דקות. מחירו של ממיר קטליטי גנוב המשולם לגנב עומד בין חמשת אלפיים לשמונת אלפיים שח.
בשבוע שעבר בנסיעה של צוות פקחי השיטור העירוני ראשון לציון ברחוב סחרוב בעיר עוצר אותם נהג כלי רכב ליד הרמזור ושואל את הפקחים: ״אם יש הרבה תלונות על גניבת ממיר קטליטי במקום״
אחד הפקחים משחזר: ״כאשר שמעתי את המבטא והסתכלתי על מספר הרכב זיהוי מיד שזה אותו כלי רכב ואותו חשוד מאירוע שהיה שבוע שעבר שעבדתי עם השוטר מהיחידה שהוא גנב ממיר קטליתי בחניון קניון הזהב ״
מייד יצרתי קשר עם המשטרה ובהנחיית השוטר בטלפון עצרתי את הרכב בצד. ברכב נתפסו כלי פריצה וממיר קטליטי. החשוד תושב רהט נעצר ובמשטרה בודקים לכמה אירועי גניבת ממירים קטליטים הוא אחראי.
כאמור הבוקר העניקו תעודות הוקרה לשלושת הפקחים: תמר שוורץ, אייגר קלארק, בר לפידות ולשוטר ממשטרת ראשון לציון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *