מתושבים למתכנני ערים

מתושבים למתכנני ערים

בתקופה בה ראשון לציון מתכוננת לפרויקטים שישנו את פניה, קורס חדש של המרכז לצדק חברתי ומינהלת שיל"ת, יציע לתושבים להפוך מעורבים בהליכי התכנון העתידיים; המשתתפים בקורס ילמדו על האתגרים התכנוניים בעיר, איך בונים שכונה, ובסיום יציעו יוזמות שונות; "המטרה להכשיר את דור המנהיגות המקומי הבא, כך שיהיה קשוב לקהילה אך גם יבין את האתגר התכנוני המורכב שקיים בעיר"; ההרשמה בעיצומה


המרכז לצדק חברתי בראשון לציון בשיתוף מינהלת שיל"ת ראשון לציון, ייפתח ב 22 בנובמבר את הקורס 'בונים שכונה'. ההרשמה לקורס פתוחה ומיועדת לתושבי העיר, אנשי תכנון ומובילי שכונות וקהילות בראשל"צ שמעוניינים להשפיע, להוביל שינוי מדיניות, ללמוד ולהיות מעורבים בהליכי התכנון המקומיים. ב-5 מפגשים שיערכו בימי שני בשעות הערב, המשתתפים ילמדו כיצד מתכננים שכונה ועיר, יחשפו למהפכת הדיור והתחבורה הציבורית הצפויה בעיר, ישמעו הרצאות ממומחים שונים, ויקבלו כלים פרקטיים בהתאם לתכנית שפותחה במרכזים לצדק חברתי. ההרשמה בעיצומה.

"בתקופה בה מקודמות תוכניות בנייה חסרות תקדים ושינויים בתחבורה ציבורית, אנחנו מזמינים את אנשי התכנון, הסביבה, הפעילים החברתיים ומובילי שכונות וקהילות בראשון לציון, לקורס חדשני שפיתחנו במרכזים לצדק חברתי בשיתוף עם מנהלת שיל"ת ראשון לציון," אמר אופיר דקל, מנהל המרכז לצדק חברתי בראשון לציון. "אנחנו רוצים להעניק את הכלים והידע לדור המנהיגות המקומי הבא שצומח מהשטח ומהפעילות עם הקהילות והרשויות המקומיות, כך שיהיה קשוב לקהילה אך גם יבין את האתגרים התכנונים המורכבים הצפויים לעיר."

"הקורס יעסוק בעתיד השכונות והתחבורה הציבורית של ראשון לציון ובמהלכו נסביר איך מתמודדים עם משבר הדיור וכיצד התחבורה הציבורית יכולה להוות תחליף לרכב הפרטי. המטרה היא להכשיר את המנהיגות העירונית הבאה להוביל שינוי ברמה התכנונית והחברתית," הוסיף דקל.

כ 2,500 אזרחים ואזרחיות כבר השתתפו בתוכניות ההכשרה השונות של המרכזים לצדק חברתי, חלקם השתלבו לאחר מכן בתפקידים ברשויות המקומיות. עלות מסובסדת לכל הקורס הינה 180 ₪. לפרטים והרשמה: https://eventbuzz.co.il/lp/event/teyw6

תנועת 'מרכזים לצדק חברתי' היא תנועת שטח ארצית שנבנתה מתוך החברה הישראלית ובונה מתוכה את הכח של הציבור. לתנועה רשת אזרחית הולכת וגדלה שמונה כבר יותר מ-50,000 ישראלים וישראליות. בשנים האחרונות פעלה התנועה ברחובות, חיפה, ראשון לציון, מודיעין, ראש העין ובחריש והובילה מאות תוכניות הכשרה לשינוי מדיניות למען חברה שוויונית וחזקה.

לפרטים: עומר דובב 052-3051070

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *