שלב אחר שלב

נערכים להריסת המבנה ברחוב אנילביץ':
*כך זה יקרה- שלב אחר שלב*

לאחר הכנות רבות, ביום ראשון הקרוב (24.10) תחל הריסת המבנה המסוכן ברחוב אנילביץ' 30 * הרחוב שייסגר לתנועה, שינויי הסדרי התנועה וכן צפי לרעש ואבק * כל הפרטים שצריך לדעת לקראת הריסת המבנה_

עיריית ראשון לציון נערכת לקראת הריסת המבנה ברחוב אנילביץ' 30 שבשכונת רמת אליהו. כזכור, לאחרונה הודיעו בעירייה כי הם מתכוננים להרוס את הבניין המסוכן ב-24 לאוקטובר, לאחר מעקב בן שש שנים אחר הבניין. ההריסה תתבצע בצורה מבוקרת ע"י פיקוד העורף ובאבטחת משטרת ישראל. בעירייה החליטו באופן חריג לממן חצי שנת שכירות וכן הובלת תכולת הבית עבור כל 16 הדיירים המפונים, צעד המוערך בכחצי מיליון ש"ח.

בימים האחרונים פונו המשפחות האחרונות מדירותיהם וכל גורמי העירייה הובילו את ההכנות הנדרשות, בין היתר הריסת חנויות סמוכות, ניתוק חשמל, העתקת תחנות אוטובוס ועוד. ביום ראשון הקרוב תינתן האות ופיקוד העורף יחל בהריסת המבנה. כיוון שמדובר בתוואי שטח צפוף ומורכב, ההריסה תימשך מספר ימים. בנוסף, פיקוד העורף ינצל את ההזדמנות ויערוך במקום תרגיל של חילוץ וטיפול לכודים. התרגיל ידמה אירוע בו מבנה ענק קורס כתוצאה מרעידת אדמה, או כתוצאה מירי טילים.

עבודת ההריסה תתבצענה בין 24 ל-28 לאוקטובר בין השעות 8:00 בבוקר עד 18:00 בערב. בעקבות זאת, רחוב אנילביץ' ייסגר לתנועה בקטע שבין גולינקין ופינת החלוץ. לא יתאפשר מעבר להולכי רגל בשני צידי הרחוב בקטע זה ולא תתאפשר חניה לאורך קטע זה, רכב חונה ייגרר. ניתן לחנות ברחובות גולנקין ושי עגנון. בימי העבודות המעבר יהיה בדרכים חלופיות ברחובות המקבילים – צייטלין, חנה סנש וזלמן שניאור. כמו כן, התחבורה הציבורית תוסת לרחוב צייטלין דרך זלמן שניאור. בעקבות עבודות ההריסה, תתכן תנועה ערה של רכבי בטחון במקום, וכן רעש ואבק. העבודות לא תתבצענה בשבת, אך כלי רכב צפויים לחנות ברחוב.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אחרי הכנות רבות אנחנו ערוכים למבצע מורכב ומסובך במסגרתו ייהרס המבנה ברחוב אנילביץ' 30. דאגנו לכל הדיירים במהלך שטרם נראה במדינה ואני גאה שאנחנו ראשונים גם בזה. לצד זאת, אנחנו לא שוכחים את הדיירים הקבועים ברחובות הסמוכים, ולכן הוצאנו רשימת הנחיות מסודרת במטרה לאפשר להם שגרת חיים בימי ההריסה. אני קורא לתושבים להישמע להנחיות ולהקפיד על זהירות יתרה באותם ימים על מנת שנעבור את המבצע הזה בשלום".

בעיריית ראשון לציון מדגישים כי במקרה של בניין רעוע עם חשש לאי בטיחות, יש לפנות לעירייה. במקרה זה מהנדס מבנים מסוכנים יגיע למקום על מנת לבחון את המקרה, והוא אף יכול להוציא לבעלי הדירות התראה על הסיכון ולדרוש מהם לחזק את הבניין.

באתר העירייה יש את כל רשימת הבניינים המסוכנים – יש להדגיש כי אין בכל הרשימה בניין אחד שמסוכן למגורים למעט הבניין ברחוב אנילביץ'. רוב הבניינים נדרשים לבצע חיזוק, הוספה של חיזוק ושאר אלמנטים בחצר הבניין. בניינים שנבנו לפני 1980 יכולים לקדם תמ"א 38 לחיזוק הבניין.

הבניין ברחוב אנילביץ' 30 נבנה לפני כ-50 שנה. בבניין מתגוררות 16 משפחות. לפני כ-6 שנים מהנדס המבנים המסוכנים של העירייה, שבדק את מצבו של הבניין עקב סדקים במבנה קבע כי יש להציב עמודי תמך בקומת העמודים להסרת סכנה מידית.

במקביל פנתה העירייה בהתראה לבעלי הדירות לפעול לטיפול בליקויים במבנה ופנתה גם למשרד הבינוי והשיכון, על מנת לקבל סיוע בחיזוק המבנה שכן על פי חוק, אין בסמכותה של עירייה לשפץ בניינים פרטיים. בחודשים האחרונים הגיעו כלל בעלי הדירות להחלטה להסכים ולקדם פינוי בינוי מול המנהלת להתחדשות עירונית. לאחרונה לאור ביקורת נוספת של מהנדס המבנים המסוכנים של העירייה במבנה, הוחלט שעקב התרחבות הסדקים בבניין גובר הסיכון להמשיך להתגורר בבניין ויש לפנותו בהקדם. העירייה מלווה בטיפול את הבניין ובעבר אף הציבה עמודי תמך, שאף שופרו בהמשך בדגש על חיזוק קומת העמודים. לאחר הריסת הבניין, יתרגלו בפיקוד העורף פינוי תושבים במקרה של אסון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *