סיכום עונה

סיכום עונה
כמאה פעולות הצלה בחופי
ראשון לציון במהלך הקיץ

אגף חופים מסכם את עונת הרחצה שעברה בשלום וללא אבדות בנפש * גם השנה נהנו תושבי העיר מרחצה עד שעות החשיכה * בקרוב ייצא מכרז להקמת שובר גלים ידידותי לסביבה * ראש העירייה, רז קינסטליך: "שובר הגלים הצף אינו פוגע בסביבה הימית, להבדיל משובר גלים רגיל, ומעניק מענה למתרחצים שייהנו מאזור רחצה בטוח ונוח

עונת הרחצה הסתיימה ובאגף חופים בעיריית ראשון לציון מסכמים את הנתונים, כאשר הנתון החשוב ביותר הוא שגם העונה לא היו אבדות בנפש. רק בעונת הרחצה האחרונה נרשמו 97 פעולות הצלה מוצלחות. בכך שומרים מצילי אגף החופים בעיריית ראשון לציון, על חופים ללא טביעות, שהובילו לאבדות בנפש, במשך למעלה מעשור.
באגף חופים, בראשות אלי שוורצברג, מייחסים זאת לאחריות ולמשמעת התושבים שהקשיבו להוראות המצילים וכמעט ולא היו מתרחצים שנכנסו לים לאחר שעות הרחצה. כמו כן, נזכיר כי גם בעונת הרחצה החולפת, הייתה ראשון לציון הרשות היחידה בישראל שהפעילה שירותי הצלה עד 20:00 בערב או עד החשיכה, כך שלאורך כל היום יכלו המתרחצים להיכנס לים תחת השגחת המצילים.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "עונת הרחצה השנה הייתה יוצאת דופן, יצאנו מסגרים והגבלות קורונה ורובנו היו צמאים לבילוי באוויר הפתוח. חופי הים של ראשון לציון היו מלאים, במיוחד בסוף השבוע. על רקע זה אני שמח שהצלחנו לסיים עונה ללא אבדות בנפש ועל כך הערכה רבה לצוות המצילים המסור שמוודא שכל המתרחצים יחזרו הביתה בשלום. בקרוב נצא למכרז להקמת שובר גלים ידידותי. אחד השיקולים החשובים עבורנו היה השמירה על איכות הסביבה. שובר הגלים הצף אינו פוגע בסביבה הימית, להבדיל משובר גלים רגיל, ומעניק מענה למתרחצים שייהנו מאזור רחצה בטוח ונוח לשחייה."

בעונת הרחצה הנוכחית הונף הדגל האדום 140 ימים בממוצע על סוכת המציל לאורך החופים השונים. הדגל הלבן, הופיע השנה בממוצע קצת יותר מ-17 ימים על סוכת המציל. הדגל השחור הבליח כ-10.1 פעמים השנה בממוצע. נציין כי בעוד חודשיים ייערך מכרז לתכנון והקמה של שובר גלים בחופי העיר, כאשר עיריית אשדוד הצטרפה גם כן. שובר הגלים, שעתיד להיות ידידותי לסביבה, יאפשר לתושבי העיר ליהנות מהים אף יותר, וימתן את הגלים.

בעונת הרחצה הנוכחית הוגברה משמעותית האכיפה על שתיית האלכוהול בחוף הים, אכיפת איסור נהיגה בחוף, פינוי מנגלים ומדורות, ניקיון החוף תוך הסברה ואכיפה ועוד. כמו כן פקחי החברה, בסיוע המצלמות בחוף, מנעו רחצה בים בשעות שמעבר לזמני פעילות המצילים ואכפו מעשי וונדליזם. בנוסף יש לציין כי נמשך הקצאת 35% משטח החופים המוכרזים לטובת הציבור, כלומר ללא השכרת כסאות ומיטות שיזוף.

במהלך העונה טופלו 330 מתרחצים במרפאות החוף, ברוב המקרים מדובר בחתכים, שריטות, חבלות והתעלפויות. כל חופי ראשון לציון מחזיקים בדגל הכחול, תו איכות סביבתי בינלאומי שכדי לקבלו יש לעמוד בקריטריונים סביבתיים מחמירים.

מחזיק תיק חופים, המשנה לראש העירייה עידן מזרחי, הוסיף: "אגף חופים עובד קשה במהלך כל השנה כדי לשמור על ההישגים. מעל עשור שאין פגיעה בנפש ומקרי טביעה בחופי ראשון לציון, וזה הדבר הכי חשוב בעיניי ומוכיח את המקצועיות של אנשי הצוות בחוף ואת אחריותם של הרוחצים להישמע להוראות המצילים. עונת הרחצה אמנם הסתיימה, אבל אנו ממשיכים בהכנות וההיערכות לעונת הרחצה הבאה על מנת לשפר את השירות לתושבי העיר וכלל המתרחצים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *