הצמדת אוזניים – כל מה שצריך לדעת

הצמדת אוזניים הוא הליך כירורגי המטפל באוזניים בולטות. אצל רוב בני האדם האפרכסות הינן צמודות לראש, אך לעתים ישנם אנשים שהאפרכסות שלהם רחוקות יותר מן הראש ובכך בולטות לצדדים. זה יכול לגרום לתחושת חוסר ביטחון, לבעיות דימוי עצמי, ולעתים אף ללעג מן הסביבה. הדבר החשוב ביותר הוא שנהיה יפים בעיני עצמנו, ואם אוזניים בולטות מפריעות לנו, ניתן לעשות ניתוח להצמדת אוזניים בהליך פשוט הפותר את הבעיה.

מה הוא ניתוח הצמדת אוזניים

כאמור, הצמדת אוזניים הוא הליך כירורגי שמטרתו הוא טיפול בבעיה אסתטית של אפרכסות הרחוקות מן הראש היוצרות מראה של אוזניים בולטות. ניתוח הצמדת אוזניים הינו ניתוח קל יחסית, ולו אחוזי הצלחה גבוהים לצד זמן החלמה קצר. במהלך הניתוח המנתח מעצב את קיפולי האוזן בצורה טבעית יותר ובכך מצמיד את האפרכסות לראש. זה הוא כמובן ניתוח אסתטי בלבד, ואין לו השפעה על השמיעה.

למי מומלץ לגשת לניתוח הצמדת אוזניים?

כל אדם שמרגיש שאינו מסופק ממראה האוזניים שלו והיה רוצה שהן יהיו פחות בולטות. ניתוח הצמדת אוזניים ניתן לבצע כבר מגיל 6, בניגוד לניתוחים פלסטיים אחרים, מכיוון שזה הוא הגיל בו מסתיימת צמיחת האוזניים. ילדים לרוב סובלים יותר מעלבונות ומהקנטות מצד הסביבה, וילדים עם אוזניים בולטות חשופים לכך אף יותר. לכן ביצוע של ניתוח הצמדת אוזניים מגיל צעיר יכול למנוע זאת ולגרום להם לעבור את גיל ההתבגרות בצורה נעימה יותר.

כיצד מתבצע הניתוח

ניתוח הצמדת אוזניים עושים בהרדמה מקומית או בהרדמה כללית. בטרם ניגשים לניתוח, מתייעצים עם רופא המתמחה בתחום ויחד איתו עושים תיאום ציפיות. החתכים וההתאמה של הסחוס נעשים על פי התכנון המוקדם שנקבע בפגישת הייעוץ עם הרופא. ניתוח מסוג זה נמשך בדרך כלל בין שעה לשעתיים כאשר בסיומו נכרכת מסביב לראשו של המנותח תחבושת. לאחר מכן המטופל מועבר לחדר התאוששות, שם עליו לשהות מספר שעות תחת השגחה, ובסיומן יכול לשוב המטופל לביתו.
בימים שלאחר הניתוח יש להקפיד מאוד על היגיינה ולא להרטיב את האזור, ולאחר ארבעה ימים ניתן להסיר את התחבושת. כשבוע לאחר הניתוח יש להגיע למרפאה לצורך ביקורת, וזה הוא הזמן בו יוסרו גם התפרים. בסך הכל לאחר שבועיים ניתן לחזור לעבודה ולשגרת היומיום.

האם להליך הצמדת אוזניים יכולות להיות תופעות לוואי?

בכל הליך כירורגי אנו חשופים לתופעות לוואי. תופעות הלוואי של ניתוח הצמדת אוזניים יכולות להתבטא בכאב, שטפי דם, נפיחות, אדמומיות וחוסר תחושה. לרוב תופעות אלו חולפות לאחר מספר ימים, וניתן ליטול משככי כאבים על מנת להקל על תחושתכם.

מתי ניתן לראות תוצאות?

בשבועות הראשונים ניתן להבחין כי מדובר באוזניים שנותחו, אך לאחר בערך כחודש האוזניים מקבלות את הצורה הטבעית והרצויה ובתוך כ-3-5 חודשים תושלם ההחלמה הפנימית של הרקמות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *