"הרגשה נפלאה של מימוש משאת נפש"

שבוע הספר הוא גם הבמה של היוצרים המקומיים שמציגים את ספריהם כחלק מיריד הספרים במדרחוב רוטשילד * הנה סיפורן של שלוש יוצרות, תושבות העיר * על הסיבות שהובילו אותן לכתוב ספר, הקשיים שבדרך, העלויות ובעיקר על התחושה להציג לעולם את פרי עטם * חגיגות שבוע הספר יתקיימו בימים א'-ו' (13-18.6), במדרחוב רוטשילד, היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן ובשכונות ברחבי העיר

ביום ראשון הקרוב (13.6) ייצא לדרך "שבוע הספר" בראשון לציון וזו הזדמנות נהדרת להכיר כמה מהיוצרים המקומיים שיציגו במהלך השבוע.
רבקה בקי (76) גרה בראשון לציון מזה 30 שנה. בין העיסוקים עם הילדים והנכדים, היא גם מציירת ב-40 השנים האחרונות ואף הציגה בשבע תערוכות ברחבי המדינה. בשבוע הספר היא תציג, זו הפעם השלישית, את שני ספריה: רומן בשם "נדרה" וספר שירה בשם "שירים על אור וחושך".

הספר "נדרה", בן ה-300 עמודים, מספר על נערה תמניה שעלתה לארץ עם בעלה ושני בניה ובארץ נעלם אחד מבניה. תולדות חייה, משולבים במאורעות ובמלחמות שקרו בארץ משנות החמישים ואילך, כאשר מוסדות המדינה, לאורך השנים, הכחישו שהילדים נעלמו, ואמרו שהם נפטרו בבתי החולים. לאחרונה חל מפנה בפרשה העגומה, והמדינה התנצלה בפני בני המשפחות ופסקה להן פיצויים. "רציתי להעצים את הנשים והמשפחות" מספרת פקין "חלקן מצפות, עד היום, לראות את ילדיהם".

פקין מספרת שהכתיבה נמשכה קרוב ל- 20 שנה, עם הפסקות והתלבטויות אם להוציא בכלל את הספר וזאת לאור העלויות הגבוהות. "לבסוף הוצאתי את הספר בהוצאה עצמית, הדפסתי 200 עותקים. ההרגשה טובה כי סוף סוף הצלחתי להוציא את הספר לאור בכוחות עצמי. זו פעם שלישית שלי בשבוע הספר ואני מודה לעירייה על כך שנותנת לנו במה להציג את הספרים".

עין-יה טמיר (75) מתגוררת בראשון לציון מזה 35 שנה. חמישה ספרים יצאו תחת ידיה והיא פוקדת את שבוע הספר שנה אחר שנה. על הספר הראשון, רומן בשם "אמא ברחה מהר יותר" היא עבדה במשך ארבע שנים. הספר בן ה-177 עמודים יצא לאור באלף עותקים. "ההוצאה הכספית הייתה גדולה אך מטרתי הייתה שהספר יגיע לכל הספריות בארץ ולחנויות הספרים. עשיתי זאת כי הנושא ריגש אותי. הספר מתאר את סיפורה האמיתי של ילדה, ניצולת שואה, שמתמודדת עם משבר נפשי ואף אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי. התרגשתי מאוד כשראיתי את ספרי על המדף בספריה כותר בראשון לציון". תמיר הוציאה לאור שני ספרי שירה שזכו לביקורות טובות וחלק מהשירים נבחרו לפרסום בירחון מוטיב. כמו כן היא הוציאה לאור שני ספרי ילדים".

יעל פקין מתגוררת בעיר מזה 45 שנה. היא מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת ומדריכת הורים. כמו כן היא מנהלת פורום יוצרות במשרד לקידום מעמד האישה ושותפה לקבוצת "ראשוניות כותבות". את ספר ביכוריה "אהבה בקמץ חסר", היא הוציאה לאור בימי הקורונה. "השירים מספרים את סיפור חיי כאישה מודעת וזקופה , דור שני לשורדי שואה. מבחינתי זו התבוננות מעמיקה מתוך מסעי המקצועי כמטפלת משפחתית במרחבי האהבה ובמעגלי היחסים".

למרות שזו אינה הפעם הראשונה שהיא משתתפת בשבוע הספר, שכן בעבר היא לקחה בו חלק כיוצרת וכמנהלת פורום יוצרות ברשת נשים, ההתרגשות בשיאה "זו הרגשה נפלאה של מימוש משאת נפש, שמחת היצירה ותחילתה של הרפתקה חדשה בשבילי המילים. הספר נועד לשמש ככלי טיפולי בסדנאות של מעגלי נשים ובמפגשים ייחודיים עם הקהל הרחב".

חגיגות "שבוע הספר" בראשון לציון יתקיימו בימים א'-ה' (13-17.6), בין השעות 17:30-21:30 וביום ו' (18.6) בין השעות 09:00-14:00 במדרחוב רוטשילד, היכל התרבות ע"ש מאיר ניצן ובשכונות ברחבי העיר.

החגיגות, המופקות על ידי החברה העירונית, יתקיימו השנה בסימן קהילה ויאפשרו לראשונה לכל תושב ליהנות ממגוון פעילויות: יריד ספרים ענק ממגוון הוצאות הספרים השונות בשיתוף חברת "סטימצקי" במדרחוב רוטשילד, בו יתקיימו פסטיבלי קונספט לכל המשפחה, עם דמויות מהספרים הידועים והאהובים. מתנפחי הענק שכיכבו על בניינים אייקוניים בירושלים יהפכו את המדרחוב לעולם קסום ומופלא, בוק טראק – ספרייה ניידת מיוחדת תגיע לשכונות ותלווה במופעי ילדים מוסיקליים מעולם הספרות ובשעות סיפור ועוד.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, אמר: "משמח אותי לראות את תושבי העיר, יוצרים ותורמים מהידע ומהכישרון שלהם לכלל. אנחנו שמחים ומתרגשים לחזור לשגרה ולקיים את "אירועי שבוע הספר – 'כולנו חלק מהסיפור', שעומדים השנה בסימן קהילתיות ויאפשרו לכל תושב ליהנות ממגוון רחב של אירועים, שמתכתבים עם עולם הספרים בדרכים חווייתיות בהן הקהל משתתף ולוקח חלק פעיל. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות".

מ"מ ראש העירייה, ליאל אבן זוהר, המחזיקה בתיק תרבות וחינוך, הוסיפה: "השנה בשבוע הספר הספריות ייצאו אל הקהילה – הספריות ייצאו לרחובות, יהיו פתוחות לתוך הלילה והפעילויות יתקיימו בשכונות ברחבי העיר. אני מזמינה את ילדיי והוריי העיר להשתתף בחגיגת הספר העירונית ומודה לכל העוסקים במלאכה".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *