בזכות רצון טוב של דיירים עם מוגבלות ממערך דיור שדה חמד ניצל מיזם הפגת הבידוד לילדים חולי קורונה שיזם ראש העיר

לראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך היה רצון לסייע לילדי העיר שחלו בקורונה ושוהים בבידוד להפיג את השעמום בצורה מיוחדת ולא כזו שכוללת מסך בתוכה.

לאחר מחשבה רבה החליט ראש העיר להדפיס בהוצאה מיוחדת "מונופול ראשון לציון". אך כאשר הגיעו חלקי המשחק התברר כי הם לא חוברו לכדי יחידות משחק מסודרות, אלא גלילי ענק של "שטרות", חיילים מפוזרים, קוביות ועוד. בעירייה הבינו כי אם ירצו לחלק ערכות יצטרכו לעבוד במשך ימים על מיון ואיסוף החלקים.

באותה העת דיירי מערך דיור "שדה חמד"- שיש לו מספר דירות בעיר המיועדות לבוגרים ובוגרות על רצף מגוון של הנמכות קוגנטבית, הביעו את רצונם להתנדב בעיר ולתרום את חלקם למאבק הקשה בנגיף.

ליטל שוקרון, עו"סית קהילתית במסגרת, הנמצאת בקשר פורה עם עיריית ראשון לציון פנתה וביקשה לערוך בדיקה באגפים השונים לבירור היכן צריך את עזרתם.
צוות העירייה שכבר מכיר את רוח ההתנדבות של הדיירים משיתופי פעולה קודמים במהלך כל השנה ובמיוחד מפרוץ מגיפת הקורנה שבהם התנדבו מכל הלב החליט לגייס את דיירי וצוות המסגרת לצורך מיון ואריזת המשלוחים לילדים החולים.

דיירים אלו הלוקים לרוב בהנמכות קוגנטיבית ידועים ביכולתם לדייק ולמיין ובכך בתוך שעות ספורות נערמו מאות מארזים שנשלחו לילדים החולים.

שרון מוסאי, רכז דיור ותעסוקה במערך דיור "שדה חמד" סיפר "מיד כשאמרנו לדיירים שיש משימה שתסייע לחולי קורונה הם התרגשו, הם רגילים לקבל המון מהסביבה ומהשכנים המדהימים שלהם בשכונות השונות ברחבי העיר ומרגישים שהם רוצים להחזיר ולתרום לקהילה". שוקרון מוסיפה, "פעולת ההתנדבות תורמת לשילובם בקהילה אשר משפיע רבות בתהליך הטיפולי שיקומי." תודה לצוות יחידת ההתנדבות העירונית שעובד איתנו יד ביד בשנים האחרונות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *