תקציב העירייה לשנת 2021: יותר השקעה בתחבורה, עלייה בהשקעה בחינוך ולראשונה – השכר העירוני ירד מתחת ל-50% מסך התקציב

מועצת העיר אישרה אמש את תקציב העירייה לשנת 2021 העומד על 2,062 מיליארד ₪ לעומת 1,987 מיליארד בשנה שעברה

עלייה גם בתקציב החינוך שעומד על 735 מיליון ₪ – גידול של 40 מיליון ₪ בהשוואה לתקציב שנה שעברה ההשקעה בתלמיד עלתה ל-4,740 ₪ ,השנה, לראשונה מזה שנים ארוכות – השכר העירוני ירד מתחת ל-50% מסך התקציב  עלייה בתקציב הפיתוח שעומד על 714 מיליון ₪ לעומת 610 מיליון ₪ אשתקד * לדברי ראש העירייה, רז קינסטליך: "שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת ומורכבת בשל מגפת הקורונה ועם זאת הצלחנו לאשר תקציב סדור, עם ראייה אחראית לעתידה וכלכלתה של העיר ראשון לציון"

מועצת עיריית ראשון לציון אישרה אמש את התקציב לשנת 2021, העומד על 2,062 מיליארד ₪ לעומת 1,987 מיליארד₪ בשנת 2020.

בשל מגבלות הקורונה נערכה המועצה באולם הספורט יגאל אלון.

השנה לצד אישור התקציב הרגיל ותקציב הפיתוח, אושרה לראשונה גם תכנית חמש שנתית לפיתוח העיר, העומדת על סכום של 3.53 מיליארד ₪, מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח שתאפשר ניצול יעיל של משאבים, קביעת סדר עדיפויות יעיל יותר בתקציב והגברת האמינות והשקיפות לציבור. בנוסף, לראשונה מזה שנים ארוכות השכר העירוני ירד מתחת ל-50% מסך התקציב, הדבר נעשה באופן מוקפד ומבלי לפגוע בצרכי המערכת.

השנה, עמדו אתגרים רבים בניהול התקציב, לאור מגפת הקורונה ועם זאת ישנו גידול בהשקעה בתקציב הפעולות בחינוך על סך 27 מיליון ₪, ההוצאה לחינוך עירוני נטו, גדלה בסכום של כ-10 מיליוני ₪ וההשקעה בתלמיד נטו צמחה ל-4,740 לעומת 4,620 ₪ אשתקד. גם בתחום התחבורה ישנה בשורה – התקציב עומד על כ-254 מיליון ₪ לשנת 2021, בנוסף להשקעה של משרד התחבורה ושלוחותיו, שתעמוד על תוספת של מיליארדי שקלים שיוקצו לפיתוח תחבורת המונים ופרויקטי תחבורה נוספים בעיר.

בכדי לשמור על עיר נקייה ומטופחת הוסיפה העירייה כ-6.5 מיליון ₪ לתקציב איכות הסביבה.

השנה נדרשה העירייה לאזן את התקציב והדבר נעשה ע"י 3 מקורות: ניהול אחראי ופעולות התייעלות בשנה האחרונה שהניבו חסכון של 24 מיליוני ₪, הכנסה חד פעמית מארנונה בגובה 38 מיליוני ש"ח במסגרת הסכם פשרה והתייעלות בשיעור של 10% בתקציב הגמיש בתקציבי העירייה מבלי לפגום ברמת שירותים ראויה. על אף ההתייעלות, תקציב פעולות החינוך עלה בכ-40 מיליוני ₪, והוא מהווה 36% מתקציב העירייה.

השנה ניתנה תוספת תקציב לטובת סיוע וקידום עסקים בעיר. הוצאות השכר כולל תשלומי פנסיה מסתכמות בסך של כ-1,018 מיליוני ₪ המהוות כ- 49% מהתקציב, לעומת כ- 997 מיליוני ₪ בשנה שעברה. שינוי זה מבטא זחילת שכר בשיעור של 1.2% ואינו כולל תוספות של משרות עירוניות.

לדברי ראש העירייה, רז קינסטליך: "שנת 2020 הייתה שנה מאתגרת ומורכבת בשל מגפת הקורונה ועם זאת הצלחנו לאשר תקציב סדור, עם ראייה אחראית לעתידה וכלכלתה של העיר ראשון לציון. מדובר באתגר שאינו מובן מאיליו והתאפשר בזכות התנהלות שקולה ואחראית, תחת לחצים ומכשולים שהשנה הזו הציבה בפנינו. ועל אף זאת, הצלחנו להגדיל את התקציב בכ-75 מיליוני ₪ לעומת שנה שעברה. הצלחנו להגדיל את תקציבי החינוך, התחבורה, איכות הסביבה ועוד, והכל על מנת שהעיר ראשון לציון תמשיך לגדול ולהתפתח, על אף האתגרים שעמדו בפנינו השנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *