חינוך פיננסי לתלמידי חטיבות הביניים בראשון לציון

פיילוט במערכת החינוך העירונית * תלמידי כיתות ט' ייחשפו לנושאים ומושגים מעולם הכלכלה כמו צרכנות נבונה, תקציב אישי ומשפחתי, מיסים, הלוואות וריבית, השקעות, עבודת נוער, אינפלציה ועוד * הגישה היום גורסת כי ילדים ובני נוער מהווים כוח צרכני גדול ורב השפעה
————

על רקע המשבר הכלכלי שמעמיק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ילמדו תלמידי חטיבות הביניים על צרכנות נבונה ובניית תקציב אישי ומשפחתי.
מדובר בפיילוט לחינוך פיננסי שנולד במסגרת מפגשי וסקרי שיתוף הציבור מתחילת השנה. התלמידים יחשפו לנושאים ומושגים חשובים כמו כללי אצבע וטיפים לצרכנות נבונה, תקציב אישי ומשפחתי, מיסים, הלוואות וריבית, השקעות, עבודת נוער, אינפלציה ועוד.

 צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

 

הגישה היום גורסת כי ילדים ובני נוער מהווים כוח צרכני גדול ורב השפעה. תכנית זו שמה דגש על המאפיינים הצרכניים של בני הנוער ומאירה את הצורך בחשיבה, בתכנון ובהכרות עם החוקים העומדים לצדם כצרכנים. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על היוזמה ואמר: "תמיד אומרים שהילדים שלנו חכמים יותר מאיתנו. ובכן, הם בהחלט סקרנים ומודעים יותר, ודווקא בימים אלו מעניין לגלות את רמת המעורבות והעניין שלהם בנושא".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך, הובילה את תהליך שיתוף הציבור והוסיפה: "מדובר בתכנית חשובה שמטרתה לסייע להעמקת הידע של הנוער, להקנות הרגלים פיננסיים אישיים ולסייע לנוער בהבנת מושגים וניהול כספי ביומיום. אם הפיילוט יצליח, נרחיב את המיזם גם לכיתות ז'-ח' ובהמשך לכיתות ה'-ו' ביסודיים. ישר כוח לכל עובדי צוות מנהל החינוך בראשות אטי אדר וכמובן לאש העירייה רז קינסטליך על הנכונות לקחת חלק – אי אפשר לפרוץ תקרות בחינוך בלי העזרה והרוח הגבית שלהם".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *