"ננקוט בכל הצעדים כדי למגר את התופעה המכוערת הזו"

ביום שבת האחרון פקדו את שמורת אגם הנקיק בראשון לציון נופשים שהותירו אחריהם הררי פסולת

בתוך שעות נוקה המקום על ידי עובדי אגף חופים ואגמים ראש העירייה, רז קינסטליך אמר :"אנחנו משקיעים משאבים אדירים כדי לשמור על פנינת הטבע הזו במערב העיר, וברגע אחד הופכים אותה למזבלה. נשקול הצבת מצלמות.

הסרת מגבלות התנועה אפשרה לציבור לצאת ולהתאוורר, אולם היא הביאה עמה גם את התופעה המכוערת של קיום פיקניקים בטבע שבסופן הושארו הררי אשפה.

כמה צעירים מראשון לציון שטיילו בפארק שמסביב לאגם הנקיק נדהמו לגלות פסולת שהושארה שם, למרות שבמקום הציבה העירייה פחי אשפה. הושארו שם שאריות מזון, כלים חד פעמיים, בקבוקים, שקיות ועוד. דיווח שהועבר למוקד העירוני הקפיץ למקום את עובדי אגף חופים ואגמים שפשטו על המקום וניקו אותו. הצלם ואקטיביסט בתחום איכות הסביבה, בר סטפנסקי, מספר: "אנשים השאירו פה ערימות של זבל, בכל פינה. כשהציבור לא זורק לאשפה נוצרת בעיה חדשה, החיות שמסתובבות פה מפזרות את הזבל".

ראש העירייה, רז קינסטליך, עודכן בנושא והביע שאט נפש: "אנחנו משקיעים משאבים אדירים כדי לשמור על פנינת הטבע הזו במערב העיר, וברגע אחד הופכים אותה למזבלה. זה אחד המקומות היפים בראשון לציון ומגיעים לשם מטיילים ומבלים מכל הארץ, אבל לא יכול להיות שבסיום הבילוי הם פשוט משאירים את הזבל והולכים. אנחנו ננקוט בכל הצעדים למיגור התופעה המכוערת הזו, נשקול הצבת מצלמות והפעלת רחפנים לאיתור המלכלכים".

המשנה לראש העירייה, ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, סיכם: "הציבור חייב להבין שאת הפסולת זורקים לפח. אנחנו משקיעים רבות בהסברה ובמקביל אנחנו נפעל בחומרה, ונגביר את האכיפה בעניין".
מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג :"לצערי אנחנו מכירים את התופעה הזו, הציבור לא מפנים שאת הפסולת יש להשליך בפח ולא על הרצפה, בפרט כשמדובר על שמורות טבע, יש לשמור עליהן על מנת שנוכל ליהנות ולנפוש בעתיד. אנחנו מפעילים את עובדי הניקיון מסביב לשעון, למחרת האירוע הכנסנו לאגם הנקיק צוות מטעם אגף חופים ואגמים שניקה את השמורה מכל הפסולת והחזיר אותה לקדמותה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *