מרגש: מצדיעים ותומכים מהשמיים במגן דוד אדום, בצה"ל, בצוותי בתי החולים, ובכוחות הרפואה ומעודדים שמירת על הנחיות משרד הבריאות

מחר (ו' 23.10) בשעות הבוקר ייערך מטס אזרחי מיוחד להצדעה לצוותי מגן דוד אדום, צה"ל, צוותי בתי החולים ולכוחות הרפואה העושים לילות כימים במאבק בנגיף הקורונה ולעידוד שמירת הנחיות משרד הבריאות למניעת ההתפשטות הנגיף.

 

צוותי מד״א נערכים לביצוע בדיקות, צילום: מד״א.

שישה מטוסים קלים פרטיים, מוטסים בידי טייסים מנוסים, מתוכם 3 טייסי קרב, יוצאי חיל האוויר ימריאו מחר (ו') בשעה 09:30 ממנחת בראשון לציון למטס הצדעה אזרחי למגן דוד אדום, צה"ל, צוותי בתי החולים וכוחות הרפואה ובמטרה לעודד את הציבור להקפיד על שמירת הנחיות משרד הבריאות לריחוק, חבישת מסיכה והקפדה על הגינה, במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. את המטס יזם סא"ל (מיל') מאיר אינדור, יו"ר אלמגור – ארגון נפגעי טרור יחד עם מוביל המבנה סא"ל (מיל') דן שיאון, לשעבר מפקד טייסת קרב שלחם במלחמות ישראל והיה טייס בצוות האווירובטי של חיל האוויר.

מחר (ו') סמוך לשעה 10:30 יעבור המטס מעל מנחת המסוק של להק-מד"א לפינוי בהיטס במנחת פוריה שם מוצבים גם צוותי מד"א העוסקים בלחימה למניעת התפשטות נגיף הקורונה מפרוץ המגיפה בישראל ועושים לילות כימים לצד רכבי ההצלה הייחודיים של הארגון. במהלך המטס יצור הטיס דן שיאון קשר עם מוקד 101 של מד"א ויעביר מסר של תמיכה והערכה לצוותים העומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה בכל רחבי הארץ.

המטוסים ימריאו כאמור בשעה 09:30 ממנחת ראשון לציון ויעברו מעל בתי החולים הדסה עין כרם (09:50 משוער), מנחת מסוק מד"א פוריה (10:30 משוער), בי"ח פוריה (10:30 משוער), בי"ח רמב"ם (10:50 משוער) ובסמוך לבתי החולים הלל יפה (11:05 משוער) ולניאדו (11:15 משוער) ובהמשך לאורך חופי הרצליה (11:25 משוער), תל אביב (11:30 משוער) ועד אשדוד (11:50 משוער) וישובו לנחיתה במנחת ראשון לציון סמוך לשעה 12:00.

יוזם המטס, סא"ל (מיל') מאיר אינדור: "כולם מצדיעים ללוחמים במגפה אבל כדי שיצליחו במשימה חייבים את שיתוף הפעולה של תומכי הלחימה, שהם אזרחי ישראל, בהקפדה על ההנחיות שיובילו לקטיעת שרשרת ההדבקה".

מוביל המבנה, הטייס סא"ל (מיל') דן שיאון: "כבוד עצום עבורי להוביל מטס הצדעה ותמיכה לכוחות הרפואה ומד"א, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל. אנו מבקשים להודות בשם כל תושבי מדינת ישראל לאנשי מד"א ואנשי הרפואה על נתינה אינסופית בתנאים קשים ולמען כולנו. אנו רואים חשיבות עליונה בשמירת הנחיות משרד הבריאות אשר מסייעות לקטוע את שרשרת ההדבקה ולשטח את העקומה ואחת מהמטרות במטס של יום היא גם להעלות את המודעות בעניין״.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מראשית משבר הקורונה, עומד מגן דוד אדום בחזית המאבק הלאומי בנגיף וניצב בכל החזיתות – מבוקר עד לילה, על מנת להעניק לאזרחי המדינה את השירות המקצועי, הנרחב, המהיר והיעיל ביותר שניתן. אנו מודים על האפשרות שניתנה לנו, בין דגימת קורונה, לפינוי פצוע ולפעילויות הארגון בחירום ובשגרה – לעצור, להביט לשמיים ולהתרגש. הוקרת התודה אינה מובנת מאליה ואנו בטוח כי המחווה המיוחדת תחזק את הצוותים ותסייע להם להמשיך ולעשות כל שביכולתם למען בריאות אזרחי ישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *