מיוחד לחג: ראש העיר רז קינסטליך השוהה בבידוד בראיון מרגש "

מיוחד לחג: ראש העיר רז קינסטליך השוהה בבידוד בראיון רגע לפני יום כיפור "כל אחד צריך לקחת על עצמו אחריות, אם לא בשבילו אז בשביל המשפחה שלו, הסבים והסבתות, החברים, השכנים".

 

ראש העיר רז קינסטליך השוהה בבידוד בביתו מיום שני ועד לשלישי השבוע, קינסטליך מתראיין לראשונה ומספר על שגרת עבודתו בתקופה המורכבת, על ניהול העיר ביד רמה מהחמ"ל הביתי בעיקר בזום, ומאחל לתושבים " בריאות איתנה ומקווה שבקרוב נדע ימים טובים יותר".

 

 איך אתה מעביר את תקופת הבידוד שנכפתה עליך כידוע במהלך שגרת העבודה?

"זו הפעם השנייה שלי בבידוד אז אפשר לומר שבצד הטכני אני יותר מוכן, כלומר כל הציוד הדרוש לעבודת העירייה מותקן אצלי ומאפשר לי להמשיך להיות בקשר שוטף עם השטח. בשונה מהפעם הקודמת, החלטנו להישאר כולנו יחד בבית בבידוד. גם אשתי ממשיכה לעבוד מהבית וזה בהחלט מאתגר מאוד במיוחד עם ילדים קטנים. מצד שני אני מנסה גם לזכור ולראות את הצד החיובי וזמן האיכות שמתאפשר לי עם המשפחה.

עד כמה חסרה לך שגרת היום בעירייה במיוחד במציאות המורכבת?
"מאז מרץ 2020, שגרת היום בעירייה משתנה חדשות לבקרים. עבודת העירייה הותאמה למציאות הקורונה. כלומר פחות פגישות רבות משתתפים, יותר שיחות זום, יותר פעילות בשטח. זה הזמן שהתושבים צריכים אותנו יותר מכל. אמרתי את זה מזמן, התפקיד של הרשויות המקומיות בתקופת הקורונה התעצם. אם זה למידה מרחוק, אם זה מתן מענה למטופלי רווחה, תמיכה בבעלי עסקים, ניקיון, סיוע לבתי הכנסת בתפילות תשרי והרשימה עוד ארוכה. ידנו בכל והמציאות הזו לא תשתנה בקרוב.

האם הבידוד גורם לתוכניות להעצר וכיצד אתה מתמודד?

"ממש לא. אנחנו בעידן טכנולוגי שמאפשר לי ולכל גורמי המקצוע בעירייה להיות מחוברים בכל שעה ולתת את המענה הדרוש לכל עניין. חשוב לי גם להבהיר שאומנם המיקוד בחצי השנה האחרונה הוא בענייני קורונה, אבל אנחנו לרגע לא מורידים את הרגל מהגז בכל הקשור לפיתוחה של ראשון לציון שתטיב מאוד מאוד לתושבי העיר. אם זה בעניין פתרונות תחבורה מתקדמים, הקמת השכונות החדשות, פיתוח מתחם האלף, פיתוח מתחמי תעסוקה נוספים כמו ראשון איילון ואגמים ועוד".

עד כמה אתה פעיל בזום, ועד כמה אתה מעודכן בניהול השוטף?

"באופי שלי אני אוהב להיות מעודכן בהכל, גם בפרטים הקטנים. אני נותן גיבוי מלא למנכ"ל וחופש פעולה למנהלים, אבל אני יודע לשאול שאלות ומצפה לקבל תשובות. כבר לפני כמה חודשים הנחנו להעביר פגישות לזום, גם אם מדובר בפגישות קטנות באופן יחסי".

בבית ובמיוחד בזמן הבידוד, יש לכל אחד "הרבה" זמן לחשוב, לאלו תובנות אתה מגיע? האם זה עשה לך משהו ברמה האישית? בגישה?

"לפני שבועיים ראשון לציון הייתה צהובה לפי תוכנית הרמזור. כעיר הרביעית בגודלה, החלטנו לנצל את כל היכולות שלנו כדי למשוך את ראשון לציון לצבע הירוק. הנחיתי את החברה לבטחון לעלות שלב באכיפה ובנוכחות בשטח, גייסנו עובדי עירייה להיות מתשאלים, התכוננו לתפילות תשרי כמו במבצע צבאי והקמנו למעלה ממאה הצללות ומאהלים בבתי הכנסת כדי לצמצם כמה שניתן את הצפיפות ואז בא גל ושטף את כל המדינה והעביר אותנו, ורשויות נוספות, לצבע האדום. התחושה הייתה שללא שיתוף פעולה של הציבור, זה הבסיס, משם צריך להתחיל. כל אחד צריך לקחת על עצמו אחריות. אם לא בשבילו, אז בשביל המשפחה שלו, הסבים והסבתות, החברים, השכנים".

 

האם יוצא לך היום שאתה בבידוד לטפל בפניות של תושבים?

"בוודאי, לנהל עיר זה קודם כל לדעת לדבר עם התושב, לשמוע אותו, להרגיש את מכאוביו. בעיה גדולה של קשישה במזרח העיר, שמעסיקה ומטרידה אותה כל היום, יכולה להיות פתירה ברגע אחד. כל מה שצריך הוא נכונות לשמוע ולסייע. אנחנו נמצאים בתקופת אי וודאות גדולה. תושבים רבים נמצאים במשבר כלכלי, בירידה במצב הרוח, קושי עם הילדים סגורים בבית. אנחנו כעירייה צריכים לדאוג לפחות שכל מה שקשור להיבט העירוני לא יטריד אותם וזה מתחיל בלהיות קשוב לתושבים".

אנחנו פסיעה מיום כיפור, תרצה לבקש/לאחל משהו לתושבים או לבני משפחתך שבגלל העבודה אתה בקושי איתם?
"אני אשמע כמו תקליט שבור, אבל באמת שאין ברירה. אני שב וקורא ולתושבי העיר להקפיד על עטיית מסכות, על שמירת מרחק, שמירה על היגיינה. אל תצאו אם אין באמת צורך. זו ההזדמנות שלנו להתגייס למטרה אחת- להוריד את התחלואה ולשמור על היקרים לנו. אני מאחל לכולנו בריאות איתנה ומקווה שבקרוב נדע ימים טובים יותר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *