מתכון שובר שרב: פלפלונים במילוי סלט קינואה קיצי

פלפלונים במילוי סלט קינואה, צילום: חגי לפלר.

מערכת ראשון ניוז:

מתכון שובר שרב: פלפלונים במילוי סלט קינואה קיצי, מתכון של אורי שביט עבור "סוגת". 

ימי הקיץ והחום הכבד ששורר בחוץ מוציאים את החשק להיכנס למטבח ולבשל? אורי שביט מציעה פתרון קליל: ללמוד איך לבשל קינואה כדי שתצא הכי טעימה ואוורירית ומכינים ממנה סלט טאבולה קיצי, טעים ומזין בתוספת ירקות ועשבי תיבול טריים.

כ-15 פלפלונים מתוקים צבעוניים
1 כוס קינואה "סוגת"

לסלט:
1-2 כוסות עשבי תיבול קצוצים (נענע, פטרוזיליה, בצל ירוק, כוסברה)
1-2 מלפפונים פריכים
1/2 בצל סגול קצוץ
1 פלפל צ'ילי אדום קצוץ
1 שן שום כתושה
קליפה מגוררת ומיץ מלימון אחד
2 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס

להגשה:
טחינה גולמית או מוכנה
חופן גרעיני חמנייה

מתחילים בבישול הקינואה: מעבירים את גרגירי הקינואה למסננת דקה ושוטפים במי ברז. אפשר גם להשרות 1-2 שעות בקערה עם מים ולסנן היטב.

אם מבשלים כמו פסטה: מרתיחים מים בסיר ומבשלים את הקינואה 10-15 דקות, מוודאים שהגרגירים רכים אבל עדיין נגיסים. מסננים היטב ומקררים לטמפטורת החדר.

אם מבשלים כמו אורז: שמים את הקינואה בסיר ומוסיפים 2 כוסות מים רותחים. מרתיחים שוב, מנמיכים את הלהבה ומכסים. מבשלים כ-15 דקות, עד שהנוזלים נעלמים והקינואה מתרככת. מניחים להתקרר.

מכינים את הירקות: חוצים לאורך את המלפפונים, מרוקנים את הגרעינים בכפית ופורסים. חוצים לאורך את הפלפלונים ומנקים מגרעינים. אם הם לא יציבים על משטח העבודה, מגלחים בסכין מעט מהתחתית ליצירת בסיס ישר.

מעבירים את הקינואה שהתקררה לקערה ומוסיפים את יתר חומרי הסלט. טועמים ואם צריך מחזקים תיבול. ממלאים את הפלפלונים החצויים בסלט, מזלפים מעליהם טחינה, מפזרים גרעינים ומגישים.

בתאבון ולבריאות!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *