הכירו את אלופת ישראל החדשה מראשון לציון- לינוי לוי בת ה 16

לינוי לוי, תצלומים: גלעד תדהר.

מאת: רותי ורד

הכירו את אלופת ישראל החדשה מראשון לציון- לינוי לוי בת ה 16: שיאנית ישראל החדשה ב 400 מטר משוכות היא בת טיפוחיו של המאמן בן יעקובי ממועדון הישגים ראשון לציון. 

לינוי לוי ממועדון הישגים ראשון לציון היא שיאנית ישראל החדשה ב 400 מטר משוכות. לינוי בת ה-16, הכתה את עולם האתלטיקה הישראלי כולו בתדהמה באליפות ישראל לאתלטיקה שנערכה השבוע, כשהגיעה ראשונה לקו הסיום בתוצאה המדהימה 1:01.57 ושברה באותה ההזדמנות את שיא ישראל בכל הזמנים.

השיא הישראלי החדש ששברה לינוי לוי הגיע לאחר שורת הישגים קודמים שכבשה השנה. לינוי זכתה בזהב ב 4× 100 מטר שליחות בוגרות. בנוסף, לינוי היא שיאנית ישראל עד גיל 18. היא שברה את השיא שהחזיק משנת 83.

במקצועות קרב רב, 400 מטר משוכות, 100 מטר משוכות, 4×400 מטר שליחות.

לוי גדלה ומתאמנת בקבוצתו של המאמן ואתלט העבר בן יעקובי. בן שגילו 27 בלבד צנוע ועתיר הישגים כבר הפך לאגדה בעצמו. בעברו בן היה אלוף ישראל 3 פעמים בקפיצה לרוחק ואלוף קרב רב. בהיותו נער, במשך שנים הוביל את המקום הראשון בארץ ב-400 מטר משוכות.

האתלטים הצעירים של יעקבי, אותם הוא מגדל במועדון הישגים ראשון לציון, מפתיעים שוב ושוב עם מדליות זהב, כסף וארד בסדרה של מקצועות בינהם: 100 מטר משוכות וספרינט, 200 מטר, 400 מטר משוכות וספרינט, קפיצה לרוחק וקרב רב. חלק מהאתלטיות של בן עמדו בתנאי הסף לתחרויות באירופה, ונכונה להם שנה של עבודת הכנה קשה.

לינוי, איך ההרגשה לזכות בנצחון ולהפך שיאנית ישראל באחד המקצועות הכי קשים 400 מטר משוכות?

"בניצחון כזה ההרגשה היא מטורפת ועילאית. בחיים לא חשבתי שאגיע למעמד, בעיקר בהתחשב שזו הייתה רק הפעם השנייה שהתחרתי ב-400 משוכות והפעם הראשונה שהתחרתי באליפות ישראל לבוגרים עם אתלטיות כה מנוסות ובוגרות. אני בחיים לא אשכח את היום הזה!"

יעקובי גילה את לינוי לפני 3 שנים, הוא מספר כיצד זה קרה, "את לינוי פגשתי לראשונה כשהייתה בכיתה ח', במסגרת אימון לכלל התלמידים של המועדון הבית הספרי של מקיף ח'. אנחנו המאמנים עבדנו בתחנות ומייד כשלינוי הגיעה אליי זיהיתי פוטנציאל, ויותר מזה זיהיתי מישהי שתמיד רוצה לנצח, לא משנה אם זה בתור לתרגיל או בתור לקולר לשתות מים. הצעתי לה בתום האימון לבוא להתאמן בקבוצה שלי אחר הצהריים וכך הכל התחיל".

לינוי מתאמנת 5 פעמים בשבוע ומקפידה על משטר תזונה, אחרי בית הספר ואימון לא נותר לה פנאי כמעט לדבר. יעקובי מתחיל לאמן מדי יום בבוקר בבית הספר כמורה בכיתת האתלטים וכמורה ספורט, ולאחר מכן ממשיך לאמן באיצטדיון את קבוצות האתלטים שלו ואימונים פרטיים לספורטאים מקצועיים מתחום הכדורגל, הכדורסל וכדור היד. יום שיגרתי של בן כמאמן מתחיל בשמונה בבוקר בבית הספר מול האיצטדיון, ונגמר בשמונה בערב באיצטדיון עצמו.

לינוי לוי והמאמן בן יעקובי, צילום: גלעד תדהר.

לינוי, מה גורם לך כנערה להשקיע את כל חייך באתלטיקה?

"אתלטיקה בשבילי היא הדבר העיקרי בחיים. מאז שהייתי ילדה קטנה תמיד הייתי סביב ספורט. באתלטיקה יש מגוון רחב של מקצועות, מה שמאפשר לי להתנסות בהכל. אני חושבת שכל אחד יכול למצוא את עצמו באתלטיקה כי יש הרבה מקצועות מעבר לריצות כמו הטלת כידון, כדור ברזל, דיסקוס ובנוסף יש קפיצות לרוחק ולגובה".

בספורט תחרותי ומקצועי יש וודאי גם הרבה אכזבות ותחושות כישלון, כיצד את מתגברת?

"יש אימונים מאוד קשים ומתסכלים אבל צריך לדעת להרים את הראש ותמיד לדעת להתמקד במטרה שמוצבת לך. אתלטיקה מתאימה לאנשים שאוהבים אתגרים. מכל תחרות ואימון שבהם אני משתפרת אני שואבת מוטיבציה וכוחות להמשיך".

יעקובי מתאר מה באישיות ובגישה של לינוי הופך אותה למי שיכולה להתמודד, להתמיד ולהצליח, "לינוי היא אתלטית מיוחדת, אין אצלה לחפף בתרגיל או אימון ולסמן עליו וי. לצערי יש ספורטאים כישרוניים שמסתמכים על הכישרון שלהם ואין להם מוסר עבודה, ללא ספק לינוי היא לא אחת מהם. היא תמיד תעשה יותר מכולם ואם הלך פחות טוב בתרגיל מסוים היא "תתבלבל" בספירה ותעשה שוב ושוב".

כמאמן ואתלט עבר, יעקובי יודע להנחיל ללינוי כמו גם לאתלטים האחרים שלו אורח חיים של ספורטאים גם מעבר לשעות האימון, "רוב האנשים לא מבינים מה המשמעות של להיות ספורטאי, הדבר ממש לא מסתכם בלעשות אימון טוב במשך שעתיים – שלוש ביום. להיות ספורטאי זה להיות מקצוען מחוץ לאצטדיון לפני ואחרי אימון, אם זה לישון טוב, להיות עם תזונה נכונה, לא ללכת לים בתקופת תחרויות והתאוששות נכונה".

ידוע שמאחורי כל ספורטאי גדול יש מאמן לא פחות גדול. לינוי מספרת על המאמן שלה, "גם כשלא תמיד הלך לי, סמכתי מאוד על בן וידעתי שהוא שם בשבילי ומאמין בי ושההישגים יגיעו, צריך רק סבלנות. הוא יוצר אווירה שכיף להתאמן. אני מאוד קשורה למאמן שלי, בשבילי הוא מעבר למאמן. אכפת לו ממני גם מעבר לאימונים, הוא דואג ועוזר לי בכל דבר, הוא תמיד שם בשבילי. בלעדיו לא הייתי מסוגלת להתמיד ולהצליח עד כדי כך".

כמעט כל ספורטאי יגיד שכמו שאין אתלט מצליח בלי מאמן כך אין מאמן בלי מועדון, מועדון מקצועי ותומך הוא התנאי לכל וכזה הוא מועדון הישגים ראשון לציון בניהולו של עומרי דמלין.

לינוי על המועדון, "באצטדיון האתלטיקה בראשון לציון רוב האתלטים המתאמנים הם של אגודת מכבי הישגים ראשון לציון. זו אגודה נהדרת, חמה ומשפחתית". בשש השנים האחרונות מאז מונה עומרי דמלין למנהל, המועדון פורץ פעם אחר פעם גבולות חדשים ושיאים כפי שמעיד בן, "עומרי הפך את המועדון הזה להצלחה. כולם פה משפחה אחת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *