הוספת משמעותית של בדיקות קורונה: בני בית של חולה מאומת יבדקו, אנשים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבי"ס או דיור מוגן יבדקו גם ועוד

שר הבריאות בתדרוך לתקשורת, צילום: משרד הבריאות.

חדשות ראשון ניוז:

אתמול התקיים תדרוך לתקשורת על ידי שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין. עיקרי התדרוך – הוספה משמעותית של בדיקות קורונה, בין היתר עבור בני בית של חולה מאומת ייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים.

אתמול (יום א') קיים שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין תדרוך לתקשורת באשר להוספה משמעותית של בדיקות הקורונה על פי תנאים וקרטריונים שנבקעו על ידי משרד הבריאות.

כל מי שיעמוד באחד התנאים האלו ייבדק: 

אחד החידושים המשמעותיים ביותר הוא: בני בית של חולה מאומת, גם אם אין להם תסמינים, ייבדקו ביום אימות בן הבית ובדיקה נוספת לאחר 5 ימים. 

מעבדת גילוי קורונה, צילום: משרד הבריאות.

שר הבריאות אדלשטיין אמר "אני מבקש להתעכב  על החידוש הזה. עד עכשיו ביצענו בדיקות כאלו באופן נקודתי בירושלים סביב בתי הספר. מעכשיו נרחיב את הבדיקות גם ללא תסמינים לכל הארץ ולא רק לבתי ספר. זוהי בשורה חשובה". 

כמו כן, אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת בבתי הספר (באותה הכיתה, בהסעה משותפת ובמקרים מסוימים אף כלל בית הספר). אנשים ללא תסמינים שהיו במגע קרוב עם חולה מאומת במסגרות דיור מוסדי (דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מסגרות רווחה המהוות בית לחיים וכיו"ב). 

קריטריונים נוספים להרחבת הבדיקות ינתנו לפי שיקול דעת של הרופא המטפל, "הסעיף הזה כשלעצמו פותח בצורה דרמטית את ביצוע הבדיקות" אומרים במשרד הבריאות. זאת ועוד לכל האוכלוסיות המיוחדות בהתאם להנחיות של משרד הבריאות במקרים מיוחדים.

כל אדם עם תסמינים שהיה במגע קרוב עם חולה מאומת, כשתסמינים הם: חום, שיעול, אובדן חוש טעם. לשאלה מהי הגדרת מגע קרוב, השיב המשרד פחות מ-2 מטר מרחק ובמשך זמן של 15 דקות לפחות. בנוסף לכך יבדק גם כל אדם עם תסמינים של המחלה שהגיע לבית חולים. 

מעבדת קורונה, בית חולים הילל יפה.

במהלך התדרוך אמר אדלשטיין: "במהלך היום שמעתי טענות על כך שלא כל כל מי שביקש להיבדק אכן נבדק. אנחנו מטפלים גם בנושא זה ומחדירים לשטח את המדיניות שאנחנו מובילים כאן. נמשיך להיות בקשר עם קופות החולים כדי לוודא שמה שאנחנו מציגים כאן אכן יתממש בשטח".

עוד אמר אדלשטיין: "אני מבהיר – לא משנים את כללי הבידוד כתוצאה מבדיקות: תקופה של ארבעה עשר ימים ממועד החשיפה. בדיקה שלילית או שתי בדיקות שליליות ויותר לא משחררת מבידוד! אני מבקש מהציבור – לכו להיבדק! דיברנו ואנחנו מדברים עם קופות החולים העומדות, יחד עם מד"א, בחזית – ואני בטוח שהכל יבוא על מקומו בשלום".

לסיום ביקש אדלשטיין להודות לאנשי המעבדות, לרופאות ולרופאים, לאחיות ולאחים שעושים עבודת קודש למען כל אזרחי ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *