תזונה: שומרי משקל נותנים לכם טיפים לחזרה לשגרה ואכילה מסודרת אחרי הקורונה

טופז דרזנר, דיאטנית ראשית בשומרי משקל, צילום: הילה שאייר.

מערכת ראשון ניוז:

תזונה: שומרי משקל נותנים לכם טיפים לחזרה לשגרה ואכילה מסודרת אחרי הקורונה והשהייה הממושכת בבית 

השולחן חזר לגודל המקורי, הכיסאות המיותרים אוכסנו במחסן, הבונבוניירה אחרונה חוסלה, המקרר חזר לנפח הרגיל שלו… סוף סוף מתחילים לחזור לשגרת חיים. עברנו תקופה מאתגרת מבחינת ההתמודדות עם תהליך ההרזיה. התמודדויות עם ארוחות חג ובכלל עם ארוחות בלי סוף, שהייה מרובה עם הילדים ועוד. אנו יכולים לברך כעת על חזרה לשגרה מבורכת.

שגרה מאפשרת לנו להירגע, לדעת שהכול יהיה בסדר. לחזור לתפריט ולצורת האכילה להם הורגלנו. עלינו לזכור התקופה האחרונה היתה חריגה  וגם אם לא הצלחנו לעבור אותה בשלום – עלינו לסלוח לעצמנו ולהיכנס שוב למסגרת– "לחזור לשגרה ולתכנית האכילה הרגילה שלי". ואז ירדו אותם קילוגרמים ונוכל להמשיך לשמור.

מומלץ מאד לא להיכנס לדיאטת כאסח ולא להחליט שממחר צמים. כולנו יודעים שהחלטות אלו מתאימות למספר ימים בלבד ומועדות לכישלון. כדאי לחזור לאורח החיים השפוי שסיגלנו כבר לעצמנו בעבר ולהתאזר בסבלנות, באורך רוח, רק כך נוכל להמשיך בדרך החדשה שהחלטנו לאמץ לעצמנו.

הדרך היחידה להצלחה היא ליצור בהדרגה שינוי התנהגותי, חשיבתי ובעיקר שינוי בהרגלים, ומונע את תופעת היו-יו הכה מוכרת ומאד לא בריאה.

כמה טיפים לחזרה נעימה לשגרה:

  • מתחילים היום ולא דוחים למחר.
  • זהו, השהייה הממושכת בבית נגמרה, לא דוחים יותר, נגמרו התירוצים. זהו זמן טוב להתחלות חדשות. החלו תהליך ירידה המתאים לאורח חייכם, ועד הקיץ תגשימו את רשימת המשאלות שלכם.
  • קבעו לכם ציפיות ריאליות ומטרות ישימות.
  • קל מאוד להתלהב בהתחלה ולקבוע מטרות ויעדים לא ריאליים, אבל היזהרו יכול להיות שלא תצליחו להגשים אותם. אנחנו ממליצים לקבוע מטרות ריאליות ובנות השגה שיתאימו לחייכם.
  • פרגנו לעצמכם.
  • גם לכם וגם לגוף דרוש זמן להתרגל. לכן התחילו בצעדים קטנים, אם לא התאמנתם במהלך התקופה האחרונה, חזרו בהדרגה לשגרת האימונים.
  • שתו מים. במהלך השהייה הממשוכת בבית אולי התרגלתם לשתיית משקאות ממותקים ולשתיית אלכוהול כמו בירה ויין. לקראת הקיץ הקרב ומזג האוויר המתחמם מומלץ לחזור לשתות מים.
  • גייסו תמיכה. אתם לא היחידים שחוזרים לשגרה. גייסו תמיכה מהמשפחה, מהחברים מהעבודה . גם הם חוו אותו תהליך. יותר קל ביחד.
  • לחזור לעקרונות הבסיס של אכילה מסודרת. זה הזמן לכולנו –לארגן מחדש את הסביבה –זורקים "אויבים" ומצטיידים "בידידים" חוזרים לעסוק בספורט ובוחנים את ההרגלים.
  • לחזור לארוחות מסודרות. במהלך השהות הארוכה בבית אבדנו את השגרה, קמנו מאוחר וכל השעון הביולוגי השתנה. עם  החזרה לשגרה חזרו לשגרת ארוחות מסודרת ולארוחות ביניים ביניהן.
  • לארגן מחדש את הסביבה-זה הזמן לסדר מחדש, להוציא מהבית את שאריות ה"ניחומים", ממתקים ועוד. פותחים דף חדש ולא רק מוציאים מהבית אלא בעיקר מכניסים אוכל בריא המתאים לנו לתהליך ההרזיה.
  • לחזור לפעילות גופנית ולחיים פעילים. השהיה בבית בתקופה האחרונה היתה מאתגרת מבחינת פעילות מסודרת, מכון הכושר היה סגור, החוגים לא התקיימו, זה הזמן לחזור ולהיות פעילים וכמובן למצוא פעילות חדשה המתאימה למזג האוויר המתחמם, שחייה, פעילות בחוץ ובכלל להיות פעילים יותר. ללכת, לצאת עם הכלב ולעלות במדרגות. הפעילות גם משפרת כבונוס את מצב הרוח ומקלה על החזרה לשגרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *