מחלקת תכנון פרישה לחופש כלכלי מוקדם

כדי להתכונן בזמן ובגישה נכונה לגיל הפרישה, יש לחשוב תחילה על המטרה הסופית. איך אתם מעוניינים שהעתיד שלכם ייראה?

מבחינת חלק מהאנשים, פרישה מוקדמת פירושה מעבר לעבודה במשרה חלקית בשנות ה-50 לחייהם, עבור אחרים, הפרישה המוקדמת עשויה להיות הפסקה מוחלטת של העבודה וטיול ברחבי העולם בשנות ה-30 לחייהם. ועבור רבים זה משהו בין השניים.

הגישה לפנסיה מוקדמת עשויה אף להשתנות במהלך החיים ככל שהנסיבות משתנות. לדוגמה, מחקר שנערך לאחרונה מצא שמספר האנשים שרצו לוותר על עבודה בין גיל 50 לגיל פנסיה הוכפל יותר מ-4% לפני המגיפה ל-10% אחרי. ללא קשר לתוכניות שלכם לעתיד, מחלקת תכנון פרישה מסייעת לכם לתכנן נכו את העתיד הכלכלי שלכם.

כמה כסף תצטרכו כדי שזה יקרה?

זה ישתנה בהתאם למה שאתם מחליטים שתהיה המטרה הסופית שלכם, ומה אתם מעוניינים לעשות עם החיים שלכם אחרי העבודה. יש להתכונן לכיסוי תרחישים אחרים מלבד יוקר המחיה, ולקחת בחשבון גם את פירעון כל החובות, כולל משכנתאות, ומומלץ להפריש קצת כסף גם למקרי חירום.

מקום טוב להתחיל בו הוא רמת החיים לפנסיה, תוכנית שנוצרת על ידי מחלקת תכנון פרישה שמסייעת לכם להתכונן לפנסיה עם חסכונות לכל החיים. 

אנשי מקצוע מומחים בתחום מסייעים לכם להגיע להערכה כללית של הסכום שאתם עשויים להזדקק לו מדי שנה על סמך סוג החיים שאתם מעוניינים לחיות בגיל הפנסיה הרמה מינימלית, בינונית או נוחה ביותר. הם אפילו לוקחים בחשבון דברים כמו כמה כסף אתם מעוניינים להקצות למתנות ימי הולדת וביגוד.

הנה כמה עלויות אופייניות לזוג

כמובן שזה הולך להיות מעט שונה עבור כולם והנתונים האלה חלים רק על אנשים שמתגוררים מחוץ לתל אביב, אבל ניתן לראות את העלויות ליחיד באתר מחלקת תכנון פרישה

כך, למשל, זוג שמחפש אורח חיים מתון ישאף ל-120,400 ₪ לשנה, מה שאמור לספק להם סכום מספיק על מנת להרשות לעצמם מכונית בת שלוש שנים שתוחלף כל עשר שנים, חופשה של שבועיים באירופה וסוף שבוע בישראל, וחלק נשאר לעזור בתחזוקה ועיצוב הבית.

חשוב גם לזכור שאנשים חיים יותר בימינו. אז ייתכן שההכנסה השנתית הזו תצטרך להחזיק מעמד זמן רב יותר ממה שאתה חושב.

איך לחסוך לזה

כשיש לכם תוכנית ואתם יודעים כמה אתם צריכים, אתם יכולים להתמקד בחלק הקשה אך המתגמל – חיסכון.

רוב האנשים שמעו על מחלקת תכנון פרישה שמסייעת לאנשים להגיע לעצמאות כלכלית ופרישה מוקדמת, עם תוכניות שמתאימות לאנשים שמעוניינים לחסוך כמה שיותר לפנסיה בפרק זמן קצר, ולעתים קרובות חיים די בחסכנות כדי להשיג זאת. משהו ששווה לשקול אם תוכניות הפרישה שלכם שאפתניות למדי.

תוכניות החיסכון שלכם אולי לא צריכות להיות קפדניות במיוחד, אבל המציאות היא שסביר להניח שתשלומי מינימום לקופת הפנסיה שלך יספיקו – במיוחד כשאתם חוסכים למטרה גדולה כמו פרישה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *