פרסום ראשון: רצח אלדד פרי ההגנה טוענת לחפות הנאשם ודורשת לשחררו

פרסום ראשון: שנה לרצח אלדד פרי, ההגנה של הנאשם טוענת לחפותו ומבקשת את שחרורו. "מתוך 72 ניסיונות מצאו התאמה של קליע אחד בלבד לכלי". 

 

למרות מכלול הראיות שהציגו חוקרי היחידה המרכזית להב 433 כנגד דניאל קדר בן 65 מראשון לציון, לפיהם קדר הוא זה שביצע לגרסתם את רצח אלדד פרי ז"ל לפני כשנה בשכונת מגוריו ברחובות. כעת טוענים סנגוריו, עורכי הדין לירן זילברמן וסתיו סער לחפותו, ואף מבקשים מבית משפט המחוזי את שחרורו מתנאי מעצר בכלא לתנאי מעצר בית ומשם ימשיך לנהל את משפטו. " בית המשפט הנכבד מתבקש לקבל את טענות המשיב דניאל קדר, ובתוך כך לקבוע כי אין בנמצא ראיות לכאורה בעוצמה מספקת, באופן המצדיק את מעצרו עד תום ההליך המשפטי המתנהל כנגדו", כתבו עורכי הדין בעיקרי הטענות.

דניאל קדר
דניאל קדר

בהמשך ציינו הסנגורים את עמדת ההגנה: " מלבד האמור בחוות הדעת ביחס להתאמה מסוימת שנמצאה בין תרמיל שנמצא בזירה לבין האקדח בו החזיק ברישיון, אין כלל ראיות שיש בהן כדי לקשור את המשיב לביצוע הרצח, או לזירת הרצח עצמה".

עוד טענה ההגנה כי בעקבות לא פחות של 12 ניסויי ירי במעבדה, מתוך שבעה תרמילים נמצאה רק התאמה אחת בנקודה מסויימת באקדח לנקודה מסויימת בגוף התרמיל. 12 ניסיונות ירי בוצעו על כל תרמיל או חלקיק שאותר, יוצא שמתוך 72 נקודות פוטנציאליות נמצאה רק התאמה אחת. ההגנה מוסיפה כי לא נמצא ממצא פורנזי מדעי שקושר את קדר לרצח עצמו וכן לא נמצאו שרידי ירי על בגדיו, כליו, אופנועו או פריטים אחרים המשמשים אותו. לטענת ההגנה, למשטרה קיים קושי ראייתי להוכיח כי הוא אכן זה שביצע את הרצח.

דניאל קדר חשוד ברצח אלדד פרי

 

דניאל קדר לא מכחיש שהיה בקרבת ביתו של אלדד פרי במועדים מסויימים. קדר אמנם ערך תצפיות מחוץ לביתו של פרי, אך לטענת ההגנה אין הדבר מהווה ראיה. עוד הוסיפה ההגנה שבזמן שחלף ליד ביתו של פרי הוא עשה זאת עם רכב עבודתו, שלוגו החברה מודפס על הרכב ואינו מוסתר, כך גם לוחית הזיהוי שהיתה גלויה.

גופתו של אלדד פרי בזירה צילום רחובות ניוז

קדר ממשיך לטעון לחפותו ומציג אליבי לכך שבזמן הרצח הוא שהה בביתו. לגבי האופנוע שנראה במצלמות האבטחה כשמספר לוחיות הזיהוי שלו מכוסות, טענה ההגנה, כי הוא לא נצפה בזירה עצמה, אלא שזו השערה של המשטרה שחקרה, כלומר אין כאן ראיה ממשית שקושרת אותו לרצח.

בתחילת חודש נובמבר ישמע בית משפט המחוזי את ההגנה לראשונה ובית המשפט יצטרך לקבל החלטה באשר להמשך ניהול משפטו, מביתו או מבין כותלי הכלא.

הצטרפו לעדכונים

https://chat.whatsapp.com/G485Y74Hv9R9benqJejoqm

תזכורת: על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד גלעד ארליך, קידר הצטרף בשנת 2018 לקבוצת רכישה שארגן איש הנדל"ן הרחובותי אלדד פרי ז"ל לבניית בניין מגורים בעיר לוד. קדר שילם לפרי סכום של כ-2.2 מיליון שקל עבור שתי דירות, והסתמך על ערבות אישית של פרי. במהלך  ספטמבר-אוקטובר 2020 הוגשה בקשה לחדלות פירעון נגד קבוצת הנדל"ן של פרי וכן פרי עצמו ובכלל זאת נכסיו האישיים. במסגרת עבודת הנאמנים אישר בית המשפט מתווה לשיקום הפרויקט בו השקיע הנאשם, במסגרתו חויב קדר לשלם סכום נוסף של כ-1.4 מיליון שקל נוספים על-מנת לקבל לידיו את הדירות אשר רכש.

קברו של אלדד פרי רחובות ניוז

לפי כתב האישום, בעקבות החלטת בית המשפט, החל קדר לבצע מעקבים ותצפיות על פרי, כאשר בין היתר הגיע בשעות הבוקר המוקדמות לאזור מגוריו של פרי, בשכונת היוקרה נוה עמית ברחובות, תצפת על ביתו ולמד את שגרת חייו. במהלך תצפיותיו למד קדר כי פרי נוהג להגיע מדי בוקר אל בית הכנסת. לפי כתב האישום, באחד הבקרים הגיע קדר לחניון בית הכנסת כשהוא רוכב על אופנועו, לוחית הזיהוי שלו מוסתרת, והוא חמוש באקדחו האישי. קדר המתין לפרי עד הגעתו לבית הכנסת, בשלב הזה ירה קדר בפרי שבעה כדורים מטווח קצר וגרם למותו במקום.

אלדד פרי בן 44 נרצח ב-15 לאוקטובר אשתקד, הוא הותיר אישה ושבעה ילדים.

הצטרפו לעדכונים

https://chat.whatsapp.com/G485Y74Hv9R9benqJejoqm

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *