אוסרים על סחר בפרוות!

אוסרים על סחר בפרוות! השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל חתמה על תקנות האוסרות מתן היתרים לסחר בפרוות למטרות אופנה; גמליאל: "מעילי פרוות החיות לא יכולים לכסות על תעשיית הרצח האכזרית שעומדת מאחוריהם"

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה אינו מוסרי ובטח שאינו הכרחי. מעילי פרוות החיות לא יכולים לכסות על תעשיית הרצח האכזרית שעומדת מאחוריהם. החתימה על התקנות תהפוך את שוק האופנה הישראלי לסביבתי יותר ותעשה חסד עם בעלי-החיים"

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, חתמה על תיקון לתקנות להגנת חיית הבר, התשל"ו- 1976, שמטרתו איסור על מתן היתרים לסחר בפרוות חיית בר.

חוק הגנת חיית הבר, התשט"ו-1955, מסדיר באמצעות היתרים את הסחר, ההעברה וההחזקה של חיות בר ושל כל חלק מהן. הסחר בפרוות מותר אך ורק בהיתר שניתן על-ידי רשות הטבע והגנים. החוק הקיים והתקנות הקיימות מייצגים תפיסה שהשרה גמליאל סבורה כי יש מקום לשנותה, על מנת לחזק את ההגנה על חיות הבר בראייה גלובלית.

טיוטת התקנות פורסמה להערות הציבור באוקטובר 2020, וזכתה לתמיכה רחבה מצד הציבור. לאחר בחינת הערות שהתקבלו לטיוטה, והטמעת תיקונים שנדרשו, חתמה השרה על התקנות.

התקנות החדשות יגבילו את סמכותו של מנהל רשות הטבע והגנים לתת היתר לסחר בפרוות חיית בר או במוצר הכולל פרווה, אלא אם כן הפרווה או המוצר משמשים יינתן לצורכי דת או מסורת דתית, למחקר מדעי, לחינוך או להוראה, למטרות פיקוח ואכיפה או לצורך ייבוא או ייצוא של פריט אישי שהועבר בירושה למבקש ההיתר. במקרים אלה, יישאר המצב המשפטי כפי שהוא כיום, על-פי התנאים הקיימים בתקנות למתן היתר סחר.

כחלק מההיערכות ליישום התקנות נקבע, כי תחילת תוקפן של התקנות 6 חודשים מפרסומן, והן כוללות הוראת מעבר לעניין סחר בפרוות שנרכשו בהיתר בעבר.

יועצת ראש הממשלה לזכויות בעלי חיים, טל גלבוע: "אני גאה ונרגשת לחיות בתקופה היסטורית שבה מדינת ישראל מתקדמת לאיסור סחר בפרוות בעלי חיים. מדובר על פרקטיקה אכזרית ונהנתנית שאין לה מקום בעולמנו. אני גאה בעבודה המשותפת עם השרה גילה גמליאל לאורך השנה החולפת, שהוכיחה אנושיות ואומץ לב ללא פשרות. ההחלטות החשובות שקיבלה הביאו כבוד למשרד להגנת הסביבה ולמדינת ישראל כולה, ועשו חסד עם בעלי החיים!"

מנכ״לית עמותת אנימלס, רעות הורן: "אנחנו מודים לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ומתרגשים מהחלטתה שמהווה ציון דרך היסטורי במאבק, ושתציל אין ספור בעלי חיים מגיהנום תעשיית הפרוות. אנחנו נאבקים במשך שנים לאסור על מכירת פרוות לתעשיית האופנה, וכבר בתחילת הדרך 86% מהציבור תמך במאבק והביע עמדה ברורה לפיה בעלי חיים אינם לבוש."

מייסדת הקואליציה הבין-לאומית נגד פרוות, ג׳יין הלוי מורנו: "אני מברכת את השרה גילה גמליאל על חתימת התיקון לחוק. בכך, מדינת ישראל עושה היסטוריה וזוכה להיות הראשונה בעולם שסוגרת את שעריה בפני אחת מהתעשיות האכזריות ביותר. לאחר 12 שנים שבהן קידמנו את החקיקה במסגרות שונות בישראל וברחבי העולם, אני שמחה על הצעד המשמעותי והחשוב למען בעלי החיים."

יו"ר של כבוד בארגון "אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים", פמלה אנדרסון (במכתב לשרה גמליאל בחודש אוקטובר 2020): "גילה גמליאל הנכבדת, אני רוצה להודות לך על הגשת התיקון לחוק הגנת חיית הבר שיאסור את מכירת הפרוות! הצעד שלך יעזור להגן על מיליוני חיות בכל שנה, ובלעדיו, החיות יהיו מוכות, מחושמלות או שעורן יופשט מהן בעודן בחיים בשביל פרוותן. למדינתך היפה תמיד היה מקום מיוחד בליבי. ישראל מובילה את המחויבות לבעלי חיים בכל-כך הרבה דרכים, מהאיסור על מוצרים שנוסו על בעלי חיים ועד העלייה החדה בכמות האנשים המנהלים אורח חיים טבעוני. כולנו, תומכי האיסור במכירת פרוות, מחכים להזדמנות נוספות לחגיגה."

לתקנות שעליהן חתמה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ולחומרים נוספים: https://did.li/MbkTY

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *