אמש נערך טקס יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ

עיריית ראשון לציון ציינה אמש את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ * הטקס התקיים בהשתתפות ראש העירייה- רז קינסטליך וח"כ וסגן השר גדי יברקן * " יש לנו בראשון לציון קהילה גדולה ומפוארת של בני העדה. מחובתנו ללמוד ולהכיר את התרבות והמורשת" אמר קינסטליך

כמדי שנה, בסמוך ליום ירושלים, ציינה אמש עיריית ראשון לציון את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ בטקס עירוני בנוכחות קייסים, רבנים ומשפחות שכולות. הטקס התקיים בגן הזכרון בשיתוף משרד העלייה והקליטה ובהשתתפות ראש העירייה- רז קינסטליך וח"כ וסגן השר לביטחון פנים ח"כ, גדי יבקרן. מ"מ וסגנית ראש העירייה-ליאל אבן זהר, סגן ראש העירייה איתי מתיתיהו וחברת המועצה מעיין פלח.
"יש לנו בראשון לציון קהילה גדולה ומפוארת של בני העדה האתיופית" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך, והמשיך: "אנחנו מרגישים כלפיה מחויבות עמוקה, מחבקים אותה לחיקנו ועושים הכל בכדי שתמשיך להשתלב ולהמשיך להיות חלק מהעיר ומהחברה הישראלית. מחובתנו לספר את הסיפור במלואו, ללמוד ולהכיר את התרבות והמורשת, להזכיר את תעוזת העולים ולזכור את אלו שנפלו בדרך. סיפור עלייתם של יהודי אתיופיה הוא סיפור מופלא ובלתי נתפס של אומץ, גבורה, נחישות ותקווה. סיפור על מנהיגות אמיצה ועיקשת שלא אמרה נואש ולא חדלה להאמין, ועל ציבור יהודי שחי שנים רבות כשבליבו ירושלים".
במהלך הטקס נשאו הקייסים תפילה, קראו את תפילת יזכור והדליקו את אש הלפיד. בהמשך הציגו בני הנוער מסכת שבה שולבו שירים ועדויות העולים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *