חינוך: אמנה לבניית חברת מופת נכתבה על ידי תלמידי שכבת ו' בבית הספר "בן גוריון" בראשון לציון

חברת מופת, בי״ס בן גוריון, צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון.

מערכת ראשון ניוז:

בבית הספר "בן גוריון" בראשון לציון בניהולה של מירב שגב, מחנכים ושואפים להקמת חברת מופת. חברה הפועלת מתוך שוויון, סובלנות ואהבת האדם. בתקווה שבוגרי בית הספר יהיו רגישים לאחר ולחברה כולה. לכולם יש צרכים שונים אבל זכויות שוות וחשוב שידעו שיש להם במעשיהם ובמילים שלהם, כוח להשפיע, לשנות ולהיטיב.

השנה פנה אל בית הספר הועד הפארלימפי במטרה ולעבוד איתם במשותף ולקדם את הספורטאים הפארלימפיים לקראת האולימפיאדה בטוקיו השנה. בית הספר בן גוריון יכתוב במשותף עם "ניצני ראשון" ספר על הספורטאים ואירוע השקת אולימפיאדת הנכים עתיד להיערך בבית ספר בן גוריון בהפקת התלמידים.

במהלך תהליך הלמידה נחשפו תלמידי השכבה לסקר המקומם ש 90% מההורים לא רוצים שילדיהם ישתתפו בחוג עם ילדים עם צרכים מיוחדים. התלמידים החליטו שהסקר הזה מחייב שינוי עמדות בחברה הישראלית והחליטו לעשות שינוי.

בתהליך משותף 140 תלמידי השכבה, חקרו את הנושא, ערכו מעגלי שיח וכתבו בעקבות תהליכי הלמידה אמנה הקוראת לבניית חברת מופת. בתחילת התהליך הם החתימו את הוריהם ואת הקהילה, וכדי להרחיב את החשיפה והמעורבות ליצירת שינוי אמיתי וערכי בחברה הישראלית, כל תלמיד בחר דמות מופת, חקר עליה וכתב לה מכתב המסביר על האמנה וביקש את תמיכתה.

תלמידי בי״ס בן גוריון, צילום: באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון.

בין החותמים: אלוף (מיל׳) חתן פרס ישראל דורון אלמוג, בני גנץ, איילת שקד, שרי אריסון, יעל ארדתת אלוף א' מפקד המבצעים המיוחדים בצה"ל, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.

נשיאת בית המשפט העליון כבוד השופטת אסתר חיות: "זאת זכות בשבילי לחתום על האמנה וזה מעורר בי תקווה גדולה שיש עתיד טוב למדינה שלנו כשיש ילדים כמוכם שחושבים על זכויות ושוויון ועל אהבת אדם. אלה הערכים שכדאי לגדול עליהם כי הכל מתחיל בחינוך. ואם אתם מתחילים בגיל הזה כבר להיות מודעים שצריך להגן על הזכויות האלה, אני בטוחה שהחברה שבה  תגדלו ותתרמו תהיה אכן חברת מ ופת. היזמה מבורכת ומרגשת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *